سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی

اصلاحات مدیریتی لازمه توسعه تعاونی ها

رمز موفقیت تعاونی ها در اداره صحیح است که برای نیل به این هدف باید مدیرت درون سازمانی تعاونی ها با یک چهارچوب خاص محقق شود .

جمشید عدالتیان ، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ایران گفت : عدالت اقتصادی در کشور با توسعه تعاون محقق است .

وی ادامه داد : اینکه در کشوری هر کس با هر توان مالی و سرمایه اندک بتواند وارد فعالیت اقتصادی شود فقط با توسعه بخش تعاون محقق است که در سالهای اخیر این مهم در کشور ما به فراموشی سپرده شده است .

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این بی توجهی به حدی است که سبب کاهش درصدی سهم تعاون در تولید ناخالص ملی شده است گفت : نگاه قانونی به بخش تعاون سبب رشد 3 درصدی آن به 20 درصد می شود که نگاه قانونی به آن بهترین عامل برای توسعه تعاون است . این نگاه قانونی از سطوح بالای مدیریت تعاون شروع شده و به بخشهای دیگر می رسد .

عدالتیان تآکید کرد : به دلیل پراکندگی تعاونی ها ما نیازمند مدیریت غیر متمرکز صحیح هستیم به همین منظور باید طوری برنامه ریزی کرد که تعاونی ها را به خوبی اداره کرد .

وی تصریح کرد : رمز موفقیت تعاونی ها در اداره صحیح است برای نیل به این هدف باید  مدیرت درون سازمانی تعاونی ها با یک چهارچوب خاص محقق شود .

این کارشناس اقتصادی افزود : مدیریت فرهنگی باید جایگاه خود را در تعاونی ها بیابد چون تعاون پیش از اینکه به نیروی اقتصادی وابسته باشد کاری مردمی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد .

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.