سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

6600 آزمایش بر کیفیت فرآورده‌های دامی استان یزد

6600 آزمایش بر کیفیت فرآورده‌های دامی استان یزد انجام شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد از انجام بیش از 6 هزار و 600 آزمایش بر روی بیماری‌های دامی و کیفیت فرآورده‌های دامی در استان یزد خبر داد.

بتول ثوابی اظهار داشت: به منظور تشخیص انواع بیماری‌های دامی و مشترک و بررسی کیفیت فرآورده‌های خام دامی به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، در چهار ماهه امسال بیش از 6 هزار و 680 آزمایش مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت گرفته است.

وی افزود: آزمایشگاه دامپزشکی استان یزد دارای بخش‌های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی است که هر کدام از این بخش‌ها اقدام به انجام آزمایشات تخصصی بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه کرده و نتایج آن را برای انجام اقدامات بعدی به بخش مربوطه ارسال می‌کند.

ثوابی عنوان کرد: هر سال از نقاط مختلف استان نمونه‌های متفاوت بافتی، سرمی و یا فرآورده‌های خوراکی خام دامی توسط کارشناسان ذیربط جمع‌آوری و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال می‌شود.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد، لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا دانست و تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطرساز است که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می‌تواند زمینه‌ساز سرایت بیماری به فرد شودب/.


برچسب ها: یزد ، ازمایش ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.