سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگویی خبر داد:

نگهداری از 20 هزار سالمند در مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی کشور

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: 20 هزار سالمند در مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی نگهداری می شوند و از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، یحیی سخنگویی معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در جلسه تبیین نحوه برگزاری هفته تکریم منزلت سالمندان که صبح امروز در سازمان بهزیستی کشور برگزار شده بود ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر آمار معلولیت از 10 درصد به 15 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: سال گذشته سازمان بهزیستی 17.5میلیارد اعتبار برای خرید تجهیزات به استانها اختصاص داده بود که امسال این رقم در 4 ماهه اول سال به 18 میلیارد رسید.


وی ادامه داد: درحال حاضر بالای هشت درصد از افراد  جامعه را سالمندان تشکیل می دهند که اگر برای آنها برنامه ریزی نشود در آینده با چالشی بزرگ مواجه خواهیم بود.


سخنگویی تصریح کرد: درحال حاضر بالای 20 هزار سالمند در مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی نگهداری شده و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.


وی با اشاره به اینکه سالمندان با مشکلات عدیده‌ای از  جمله مشکلات حرکتی ، آلزایمرو ... مواجه هستند اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در این خصوص گامهای موثری برداشته که یکی از آنها طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده است که درآن ضمن ارائه آموزشهای لازم به خانواده سالمندان و همچنین فرستادن افراد متخصص و آموزش دیده در جهت نگهداری سالمند در دل خانواده است اشاره نمود.


معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان از سنوات گذشته قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را باز نگری کرده که از آن  جمله می توان  به خدمات بیمه‌ای سالمندان اشاره نمود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: استان ، آینده ، چالش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.