سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه‌ی محصولات کشاورزی:

آبیاری قطره‌ای سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به 4 هکتار افزایش خواد داد

نورانی گفت: آبیاری بارانی یا قطره ای سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به 4 هکتار افزایش خواهد داد.

رضا نورانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آبیاری بارانی یا قطره‌ای سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به 4 هکتار افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: استفاده از آبیاری برای کشت محصولات کشاورزی سطح زیر کشت را به یک هکتار می‌رساند که اگر دولت با این یارانه سنگینی که برای میکانیزسیون کردن برای بخش آبیاری 95 درصد  بخش کشاورزی در نظر گرفته ما به سطح زیر کشت 4 هکتار در سال خواهیم رسید.

نورانی با اشاره به 13 آب هوایی مختلف که در جهان وجود دارد تصریح کرد: که ما در حال حاضر از این 13 نوع آب و هوا 12 گونه مختلف آن را در اختیار داریم که مطلق گفته‌های فائو سازمان خوار و بار کشاورزی که ایران علاوه بر تامین مواد غذایی کشور خویس می تواند به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس نیز صادر کننده باشد.

رئیس اتحادیه‌ی محصولات کشاورزی با اشاره به میزان مصرف آب در کشت دیم و آبی بر اساس میانگین‌های جهانی اضافه کرد.

گندم دیم 1300 لیتر آب مصرف می‌کند ولی برنج شالی و غیر آن طبق آمارهای سال 2012 ، 670 لیتر آب و غیر آن هم 2500 لیتر آب مصرف می‌کند.

نورانی با بیان مصرف آب در سایر مصارف کشاورزی افزود: تولید شیر ، 1000، پنیر 10000، تخم مرغ 200، گوشت مرغ 4325، گوشت 15400 و 18900 لیتر و برای یک فنجان 180 لیتر آب مصرف می‌شود.

رئیس اتحادیه‌ی محصولات کشاورزی با توجه به چاه‌های غیر مجاز برای آبیاری در بخش کشاورزی نیز گفت: دولت باید با یک برنامه‌ریزی منسجم زمینه مجاز بودن این چاه‌ها را فراهم کند .

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 95.9 درصد مصرف آب در بخش فضای شهری و آبیاری آن می‌شود 13.7 لیتر برای خوردن 27.14 لیتر برای شست‌و شو و هم چنین برای حمام و دست‌شویی و .. 41.1 لیتر مردم کشور ما آب مصرف می‌کنند .

انتهای پیام/

برچسب ها: آبیاری ، کشت ، محصول ، بارانی ، هکتار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
4 هکتار که خیلی کمه
سيدمحسن
۰۷:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
بهترين اقدام براى صرفه جويى درمصرف آب آبيارى قطره اى است ايكاش باآب يارى قطره اى جنگل بوجودميآورديم