سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حداکثر صدور مجوز ساخت و ساز تنها در منطقه یک 1800متر/ انتخاب چینی ها در مترو نه انتخاب بلکه اضطرار بوده است/ تست روزانه 30 اتوبوس گاز سوز در تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: صدور مجوز ساخت و ساز در ارتفاع 1800 متر تنها مختص منطقه یک است و در مناطق دیگر به 1400 متر کاهش می یابد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه هشتاد و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای شهر برخی از اعضای به بیان صحبتهایی در خصوص وضعیت عملکرد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا داشتند.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای با اشاره به ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاعات بالاتر از 1800 متر اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که ممنوعیت ساخت و ساز در تهران تنها در ارتفاعات بالاتر از 1800 متر است در حالی که این قانون فقط به منطقه 1 شهرداری تهران اختصاص داشته و در خصوص مناطق 2، 5،8 و 22 این ممنوعیت به ارتفاع 1400 متر کاهش می یابد.

وی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری وضعیت ساخت و ساز در ارتفاعات بالاتر1800متر افزود: اگر تاکیدات ایشان نبود شاید شهرداری امروز تا این حد پیگیر مسئله نبود و دامنه این ارتفاعات مملو از ساخت و ساز می گردید.

وی با اشاره به اینکه 1800 متر ارتفاع حداکثری است که تنها به منطقه 1 تعلق دارد به سایر مسائل مطرح در خصوص عمران و حمل و نقل شهری اشاره نمود و افزود: خوشبختانه بسیاری از کارها و پروژه ها بدون رسانه‌ای شدن اصلاح گردید.

وی در ادامه با اشاره به تذکرات ا حمد مسجد جامعی در خصوص 3 هزار اتوبوس گازسوز شهری و خطر انفجار آنها به تست روزانه 15 اتوبوس در مرکز خاوران اشاره نمود و افزود: با اقدامات صورت پذیرفت از سوی شهرداری تهران و ایجاد یک مرکز دیگر هم اکنون روزانه 30 اتوبوس تست معاینه فنی می شود .

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه مطابق برنامه ریزیهای صورت پذیرفته تمامی این 3هزار اتوبوس تا پایان سال تست خواهند شد به از رده خارج نمودن 400 اتوبوس گازسوز به دلیل فرسودگی مخازن آن اشاره نمود و خاطر نشان کرد: در خصوص خودروهای برقی نیز اقداماتی انجام شده که گزارش آن در جلسات آتی ارائه می گردد.

در ادامه سالاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن تشکر از هیات رئیسه در خصوص گزارش دهی کمیسیون‌ها و نظارت میدانی کمیسیونها بر تمامی پروژه‌های شهری اظهار داشت: کمیسیونها ضمن ارائه گزارشات دقیق باید رویکردهای خود را نیز مطرح کنند و باید به این موضوع توجه داشت که از ابتدای دوره چهارم چه تغییر و تحولاتی ایجاد شده ضمن اینکه باید به سمت تخصصی شدن برویم و برداشت سیاسی نشود.

در ادامه مجتبی شاکری با بیان اینکه کمیسیون عمران و حمل ونقل به عنوان ترازوی سنجش شورای شهر مطرح می شود افزود: باید داوری آنان را نظر شورا بدانیم ضمن اینکه توجه داشته باشیم که آیا دستورها و راهبردها درست انتخاب شده و طرحها و لوایح به چه میزان به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید روشن شود که بودجه بندی در کمیسیونها به چه صورت است افزود: مردم می خواهند بدانند از نظر وضعیت عمران و حمل و نقل در کجا قرار گرفته‌ایم و آسیب شناسی ها در این خصوص صورت پذیرفته است.

مسجد جامعی نیز در پایان با بیان اینکه موارد مطرح در خصوص مترو نیز پیگیری می شود طرف قرارداد در مترو را کشور چین عنوان کرد و افزود: انتخاب چینی‌ها در مترو نه انتخاب بلکه اضطرار بوده و باید ارزیابی‌های لازم صورت پذیرد ضمن اینکه یکی از مباحث مطرح در وزارت نفت در خصوص تداوم این تکنولوژی و یا استفاده از رویکردهای دیگر است

*قناعتی و دنیا مالی بیشترین تذکر دهندگان در شورای شهر هستند / توسعه حمل و نقل ریلی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه هشتاد و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش احمد دنیا مالی عضو کمیسیون شورا و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص فعالیت یکساله آن و مطرح شدن برخی از پروژه‌های شهری نظیر پل طبقاتی صدر، زیرزمینی شدن خطوط راه آهن در مناطق 17 و 18 شهرداری ، احداث محور شمالی خط سه متروی تهران، واگن سازی تهران، پروژه احداث تونل شهید حکیم ، شبستان پیش ورودی جنوبی حرم حضر ت امام ونحوه ایمن سازی مخازن CNG اتوبوسهای گاز سوز و برخی دیگر از پروژه‌های عمرانی و حمل و نقلی برخی از اعضا به بیان صحبتهایی در این خصوص پرداختند.


در ابتدا احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین تذکرات شورا  در سال 92 و به میزان 40 درصد مربوط به این کمیسیون بوده است اظهار داشت: بیشترین و کمترین انتقادها نیز از سوی اعضای این کمیسیون در سال گذشته مطرح شده که از آن جمله می توان به قناعتی با 13 تذکر به عنوان بیشترین تذکر دهنده و دنیا مالی به عنوان کمترین تذکر دهنده بوده‌اند.


مسجد جامعی در ادامه با بیان مسائل مربوط به گودبرداریها ضمن تایید اینکه در کمیسیون مربوطه آیین نامه گودبرداری از تعهدات ما بوده به 5 مورد از ارجاع آن اشاره نمود و افزود: بیشترین مورد مربوط به اتوبوسهای تندرو بوده که باید اقدامات اجرایی در خصوص آن صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در کمیسیون حمل ونقل شهری باید رویکرد جدیدی اتخاذ شود و اهمیت حمل و نقل ریلی و توسعه آن در کشور پرداخت و افزود: این درحالی است که زیرساختهای لازم جهت حمل و نقل ریلی در کشور وجود داشته و توسعه آن با توجه به فوایدی نظیر صرفه جویی در سوخت ، جابه جایی سریعتر و هزینه و آلودگی کمتر با ید مد نظر قرار گیرد.


وی در ادامه با اشاره به مسئله اتوبوسهای اسکانیا درحمل ونقل شهری اظهار داشت: باید پرسید اگر اتوبوسهای اسکانیا از حمل و نقل شهری خارج شود آیا اتوبوس کافی برای جایگزینی آن وجود دارد ؟ 


همچنین در ادامه رئیس شورای شهر به ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر اشاره نمود و افزود: برخی از این ساخت وسازها با مجوز بوده و برخی فاقد مجوز است که تخریب ساختمانهای فاقد مجوز باید صورت پذیرد ضمن این که در خصوص ساختمانهایی که احداث آنها با مجوز بوده است اظهار داشت: باید در نظر داشت در این زمینه حقوق مکتسبه ایجاد شده و شهرداری باید برای آن راهی ایجاد نماید.


وی در ادامه با اشاره به مثبت خوانند توقف ساخت برج مجاور سرای دلگشا با حکم اعضای شورای شهر به ساخت اماکن عمومی ویژه معلولان اشاره نمود و افزود: این گزارش و سایر موارد مطرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل باید در جلسه بعدی شورا در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عمران ، مسجد جامعی ، اعضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.