سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/امروز برگزار می‌شود

اولین جلسه کارگروه سه جانبه احزاب، دولت و مجلس

مسئول کمیته سه جانبه احزاب، دولت و مجلس از برگزاری اولین جلسه کارگروه سه جانبه احزاب، دولت و مجلس در بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)خبر داد.

"اصغر افتخاری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، از برگزاری اولین جلسه کارگروه سه جانبه احزاب، دولت و مجلس در بعدازظهر امروز خبر داد و اظهار داشت: پس از جلسه مشترک استانداران با وزیر کشور در ۸۰ حزب و تشکل سیاسی در ماه مبارک رمضان، کارگروهی سه جانبه از احزاب، دولت و مجلس تشکیل شد که دستور فوری آن بررسی قانون احزاب است.  
 
وی افزود: این قانون بایستی پس از بررسی در مجلس اصلاحاتی در آن صورت بگیرد، بنابراین کارگروه سه جانبه را در مرکز مطالعات راهبردی و آموزش فعال کردیم که اولین جلسه آن بعدازظهر امروز برگزار و با توجه به محدودیت زمانی ما بایستی قانون احزاب را به سرعت بررسی کنیم تا مجلس در راه تصویب آن دچار مشکل نشود.  
 
مسئول کمیته سه جانبه احزاب، دولت و مجلس گفت: در این کارگروه‌ها بایستی هم نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی و هم مباحث بررسی شده مجلس و دولت را بررسی کنیم.  
 
وی افزود: نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی نسبت به قانون احزابی را که اظهار شده بایستی جمع‌آوری شود و بایستی ببینیم احزاب چه پیشنهاداتی را در این زمینه دارند. در وزارت کشور نیز تمام کسانی که تجربه حزبی دارند جمع می‌شوند و یک متنی را ارائه می‌کنند، متن دیگر را خود مجلس می‌فرستد و قرار شده است به دستورالعمل جامعی برسیم.  
 
مسئول کمیته سه جانبه دولت، احزاب و مجلس همچنین درباره بازگشایی خانه احزاب نیز گفت: این کارگروه تلاش می‌کند تا در راستای احیای خانه احزاب اقدامات موثری را بکار گیرد، اولین کار این است که تجربه گذشته خانه احزاب تکرار نشود.  
 
افتخاری همچنین از برگزاری نشستی با فعالان حزبی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این نشست تلاش می‌کنیم تا فعالان حزبی را به تعهدات متقابلی برسانیم تا یک تفاهمنامه میان ما و احزاب صورت بگیرد و هدف ما نشاط حزبی و احیای خانه احزاب است، اما این احیا و دور جدید خانه احزاب نباید بر پایه تجربه قبلی باشد.  
 
وی گفت: اولین جلسه این کارگروه در وزارت کشور برگزار می‌شود و در این کارگروه کارشناسانی حضور دارند که تجربه حزبی داشته‌اند و یا در قانون احزاب خود مجری بوده‌اند و مدیران گذشته احزاب هستند.  
 
مسئول کارگروه سه جانبه دولت، احزاب و مجلس همچنین، درباره تشکیل باشگاه احزاب که وزیر کشور در نشست مشترک آن را اعلام کرده بود نیز گفت: بایستی در نشست امروز پیرامون الگوی احزاب تصمیم‌گیری شود که باشگاه و یا خانه احزاب باشد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، تشکل ، قانون ، مجلس ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.