سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الوطن:

سناریوی "عرسال"، نقشه‌ای صهیونیستی برای غافل کردن حزب الله از غزه

جنگ ارتش لبنان با تروریست ها، جنگی سرنوشت ساز است و یقینا حزب الله اجازه نخواهد داد تا سقوط منطقه، لقمه آسانی شود که از گلوی این تروریست‌ها فرو رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ رژیم صهیونیستی، یکی از بازوان خود در لبنان را با اقدام داعش، النصره و.. به آتش گشودن علیه ارتش لبنان، به حرکت درآورد، جبهه جدیدی که این رژیم، با حمایت آمریکا، گشوده است.

پس از آنکه ائتلاف ارتش عربی سوریه و حزب الله توانست در منطقه ی قلمون سوریه، با نابودی نیروهای داعش و النصره، پیروزی های فراوانی کسب کند، بقایای آن به منطقه ای در مرز لبنان که عرسال گفته می شود، فرار کردند؛ در حالیکه تعداد آنها بیش از چند هزار نفر نبود، به سرعت، این منظقه به مکانی تبدیل شد که فرار کنندگان از آتش بحران سوریه را به خود جذب کرد و تعداد آن به طور غیرمنتظره ای به دویست هزار نفر رسید؛ این تعداد انبوه از آوارگان سوری، به سرعت معلوم شد بخش بزرگی  از آنها، وابسته به همان جبهه های داعش و النصره هستند که روزها در آنجا استراحت می کنند و شب خود را با باقی مسلحانی که در قلمون پخش بودند، سپری می‌کنند.

این منطقه مرزی تاب تحمل این تعداد انبوه را نداشت، بویژه آنکه تعداد مسلحین باصطلاح اسلامگرای سوری، زیاد بود و اذهان بسته ای داشتند که به هیچ وجه قابل اصلاح نبودند؛ چرا که فرهنگ داعشی آنه را اینگونه تعلیم داده است تا به انسانهایی جانی و خون آشام مبدل شوند.

آنها چندین بار با ارتش لبنان که حضور آنها را در منطقه نپذیرفته و آنها را خطری برای منطقه به حساب آورد، درگیر شدند و تمام نشانه ها، تاکید داشت که آنها، به زودی به خطری برای لبنان تبدیل خواهند شد، بویژه پس از آنکه ارتش سوریه آنها را از قلمون اخراج کرد، مکانی جز عرسال، پیش روی خود نیافتند.

درست است که این تروریست ها ظاهرا خود را به نام هایی اسلامی نسبت می دهند، اما در حقیقت  پایگاه هایی صهیونیستی هستند که طبق معمول، سرمایه ی خود را از سران عرب تامین می کنند و بازیچه رژیم صهیونیستی و شاید غرب شده اند. بنابراین، هنگامیکه مکانی جز همان منطقه ی مرزی پیش روی خود نیافتند، تصمیم گرفتند تا به ارتش لبنان حمله کنند، اما ارتش لبنان با آنها مقابله کرده و مانع آنها شده است.

از این اقدام، استدلال می شود که آنها، براساس برنامه خود، می خواستند، عرسال را به عنوان پایگاهی ثابت برای خود و عملیات های خویش اتخاذ کنند، سپس آن را به مناطق دیگر نیز گسترش دهند، شاید برنامه ریزی کرده بودد که منطقه را به عنوان جزئی از دولت اسلامی و وابسته به آن اعلام کنند؛ به همین دلیل، ارتش لبنان در نظر دارد طی عملیات هایی، این گروه های تروریستی را ریشه کن سازد، هرچند می دانیم که نبرد با آنها بسیار سخت و پیچیده است.

جنگ ارتش لبنان با تروریست ها، جنگی سرنوشت ساز است و یقینا حزب الله اجازه نخواهد داد تا سقوط منطقه، لقمه ی آسانی شود که از گلوی این تروریست ها فرو رود؛ علی الظاهر، ارتش لبنان در انجام عملیات های خود علیه این تروریست ها، از حمایت و توجه مردمی و همچنین حزبی گسترده ای برخوردار است و همگی برای پیروزی ارتش، دعا می‌کنند. این معرکه جدیدی است که اسرائیل توسط مزدوران خود، برای سرگرم کردن لبنان و نیروهای نظامی آن بدان و دور کردن آنها از درگیری های غزه، به راه انداخته است.
الوطن در پایان نوشت: ما مطمئنیم که این بقایای گریخته از ارتفاعات قلمون، هیچ پناهگاهی در لبنان نخواهند یافت و تمام لبنان، اعم از طوایف، مذاهب، احزاب و روشنفکرانش، در کنار ارتش هستند، چرا که این حمایت، پشتیبانی و وحدت لبنانی ها، بیانگر احساس خطری است که وطن، وحدت و آینده ی آنها را تهدید می‌کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.