سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

رونق تولید اپلکیشن‌های داخلی در گرو حمایت اقتصادی/ آغاز تولید نرم‌افزارهای ایرانی با ورود نسل سوم تلفنهای همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ورود نسل سوم و بالاتر تلفن‌های همراه تولید محتوا و اپلکیشن در کشور آغاز و با حمایت‌های مالی در این فرآیند رونق خواهیم داشت.

محمود واعظی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: به منظور رفع مشکلات و جلوگیری از تمهیدات نرم افزارهای کاربردی خارجی موبایل برای کاربران ایرانی مقرر شد تا نرم افزارهای داخلی و ایرانی مشابه اپلیکیشن های خارجی در کشور ایجاد شود تا کاربران ایرانی بدون هر گونه دغدغه از جدیدترین امکانات برای برقراری ارتباطات خود استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه نرم افزارهای ایرانی درحال حاضر در کشور وجود دارد افزود: درحال حاضر در کشور نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارد اما به دلایل شرایط اقتصادی و عدم حمایت کافی از برنامه نویسان رونق زیادی ندارد.


واعظی در ادامه اظهار کرد: با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این پس هر اپلیکیشنی که نوشته می شود و در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار می گیرد در 2دژژژصدی از آن درآمد حاصل از آن متعلق به تولید کننده محتوا خواهد بود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه با ورود نسل 3 و بالاتر اپراتورهای نیاز است تا اپلیکیشن‌های جدید ایجاد شود اظهار کرد: با ورود نسل‌های جدید تلفن همراه لازم است که شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش‌های خصوصی، فارغ التحصیلان نوشتن نرم‌افزارهای ایرانی را آغاز کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: از این پس نهضت تولید محتوا و اپلیکیشن با حمایت مسئولیت و این وزارت خانه در تلاش است که هر چه سریعتر نرم‌افزارهای جدید را ایجاد کند.

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: شرایط ، حمایت ، امکانات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
بی نام
۱۵:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
باسلام.
درخصوص سیمکارتهای فعال که یک معضل شده چه برنامه وزیر محترم دارد.بنده مزاحم تلفنی با اریرانسل داشتم بعداز شکایت نیز نتوانستم شخص مزاحم را دست گیر کنم.این یکی راکم داشت اینترنت هم به دنبش بستن.اول باید این سیم کارتهای فعال رابسوزانند بعداین کار رانجام می دادند.آیا فکر نمی کنید مشکلات اینترنتی ایجاد شود ومورد سو استفاده خلاف کاران قرار بگیرد.
یاسر
۱۲:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
سرویس اینترنت پرسرعت 3G ایرانسل از روز 12/05/1393 فقط در شهر تهران راه اندازی شده و بزودی در سراسر کشور از 1 شهریور
rasool
۱۱:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
وزیر محترم ارتباطات چرا از نرم افزار ارتباطی دیالوگ که ساخت برنامه نویسان کشور خودمان است حمایت نمی کنید این نرم افزار متوقف شده به دلیل مشکل مالی تو را به خدا به سازنده این نرم افزار کمک کنید تا دوباره شاهد فعالیت این نرم افزار باشیم خواهشا کمک کنید تا راه اندازی بشه چون این نرم افزار میتونه با واتس آپ و وایبر و... رقابت کند