سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس تلفنی "لاوروف و شکری"/ استقبال مسکو از آتش‌بس 72 ساعته

روسیه از تلاش های دولت مصر برای پایان دادن به تهاجم خونین رژیم صهیونیستی به نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، طبق بیانیه ای که وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مسکو منتشر کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، در تماس تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود، تاکید کرد دولت روسیه از تلاش های مصر برای فراهم کردن شرایط برگزاری نشست هایی میان مسئولان فلسطینی و اسرائیلی به منظور حل و فصل مناقشه نوار غزه استقبال می کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف تصریح کرد تلاش های مقامات مصر برای برقراری " تماس های صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها" قابل تقدیر است.

در این بیانیه آمده است وزرای امور خارجه روسیه و مصر در گفتگوی تلفنی خود، ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید خشونت و خونریزی در نوار غزه، تلاشهای بیشتر را به منظور فراهم شدن زمینه تفاهم میان اسرائیل و فلسطینیان و دستیابی به یک راه حل معتبر و پایدار برای بحران غزه خواستار شدند و تاکید کردند حل بحران کنونی غزه باید به گونه ای باشد که  خصومت ها در منطقه بار دیگر از سر گرفته نشود.

وزرای امور خارجه روسیه و مصر همچنین ضمن تبادل نظر درباره اوضاع کنونی حاکم در لیبی از تمایل دو کشور برای تلاش به منظور حل و فصل بحران سیاسی و برقراری ثبات در این کشور از طریق برگزاری گفتگوی ملی میان احزاب و گروههای سیاسی مختلف این کشور خبر دادند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.