سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه:

در سخت ترين شرايط هم در کنار سوريه خواهيم ايستاد

"محمدرضا رئوف شیبانی"سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تصریح کرد : دولت و مردم ایران در سخت ترین شرایط هم در کنار مردم و دولت سوریه خواهند ایستاد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "محمدرضا رئوف شیبانی" در گفتگو با شماره دوشنبه روزنامه سوری تشرین گفت:مردم ایران نان و داروی خود را با مردم سوریه که امروز در معرض جنگ تمام عیار فرامنطقه ای قرار دارند، به شراکت می گذارد.

وی که در اوج بحران سه ساله به دمشق آمد تا ماموریت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه به عهده بگیرد، می گوید : این بحران موجب شد تا روابط تهران و دمشق همچون فولاد مستحکم شود.

سفیر کشورمان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سوریه به میدان نبردی میان ایران و روسیه از یک طرف و امریکا و کشورهای تابع آن در منطقه از جمله عربستان سعودی و ترکیه تبدیل شده است ، گفت: آنچه در سوریه می گذرد ، جنگ اراده ها میان مردم منطقه و دولتهای حامی محور مقاومت از یکسو و از سوئی استکبار و هم پیمانان منطقه ای آن است ، و قطعا پیروزی از آن مردم منطقه است.

"شیبانی" با اشاره به اینکه پیروزی سوریه بر تروریسم ، دشمنان و هم دستان منطقه ای آنان را نگرانی کرده است ، گفت، پایمردی مردم سوریه در برابر توطئه گران باید با خطی زرین در تاریخ نوشته شود.

وی در ادامه تصریح کرد، تحولاتی که در منطقه رخ می دهد ، جدای از یکدیگر نیست ؛ به عبارتی جنگ تروریستهای داعش علیه مردم عراق و کشتار مردم سوریه به دست تکفیریها ، جدای از حمله وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه مردم بی دفاع غزه نیست.

"شیبانی" همچنین خاطرنشان کرد : گرچه سوریه در اثر بحران کنونی زیانهای مادی و معنوی زیادی متحمل شد ، اما اکنون سوریه مرحله خطر را پشت سرگذاشته و قوی تر از گذشته است؛ پیرزویهای به دست آمده باید تثبیت شود و مورد بهره برداری قرار گیرد، اکنون مرحله بازسازی است که برای هر ملتی جهاد بزرگ است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۰۲:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
زنده باد ملت و دولت و ارتش مقاوم سوریه و زنده باد حزب الله و حماس و جهاد اسلامی و مرگ بر اسراییل و داعش تروریست و مرگ بر. امریکای جنایتکا و بی بی سی جاسوس و دروغ گو.