سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در شصت و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور:

موضوع حاشیه نشینی یکی از چالش های اصلی در جامعه کنونی است/ ضرورت ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی با نگاهی اصلاح‌طلبانه

رحمانی فضلی با اشاره به سه نگاه ساختاری، اصلاح طلبانه و محافظه کارانه جهت اصلاح مسائل و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در کشور بر ضرورت ریشه یابی مسائل بانگاهی اصلاح طلبانه که همان اصلاح امور جاری است تأکید کرد .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در شصت و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور و به منظور بررسی " نحوه ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی " برگزار گردید اظهار داشت : موضوع حاشیه نشینی بحثی ریشه دار ، مهم و درخور توجه بوده و به عنوان یکی از چالش های اصلی در جامعه کنونی در کنار مباحث بیکاری و بحران آب حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات اصلی جهت رفع مسائل در این خصوص مبتنی بر نظام برنامه ریزی است که معتقد به بازتولید فعالیت ها ، نسبت جمعیتی و امکانات در مناطق می باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه در چارچوب وظایف جاری و قانونی و با بسیج امکانات می توان شرایط را به گونه ای طراحی نمود که شرایط امکان یک زندگی حداقلی در مناطق سکونتگاه های غیر رسمی ، همراه با امنیت و آرامش فراهم آید گفت : در صورت عدم رسیدگی مناسب نسبت به این مناطق امکان گسترش تبعات اجتماعی منفی ناشی از آن در مناطق شهری و کلان شهرها وجود دارد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: ایجاد مشکلات کالبدی در قالب تجمیع غیر قانونی و زندگی در شرایط بسیار پایین در مناطق سکونتگاه های غیر رسمی و توجه جدی به مسائل کالبدی ، اقتصادی و فیزیکی در این مراکز ضروری است.

اعضای شورای اجتماعی کشور در نشست امروز درباره معضلات و چالش های آینده حاشیه نشینی و سکونت در کنار شهرهای بزرگ به بحث و بررسی پرداختند و گزارش استاندار البرز درباره سکوتگاه های غیر رسمی استان البرز و گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات ستاد ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و استماع نقطه نظرات اعضاء شورای اجتماعی کشور از دیگر برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.