سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

497 میلیارد ریال خسارت حوادث طبیعی در بخش کشاورزی گناباد

حوادث طبیعی 497 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان گناباد وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: حوادث طبیعی طوفان، سرما، سیل، تگرگ و گرمای بالا امسال 497 میلیارد و 911 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

محمدباقر جاهدی افزود: در سال زراعی جاری سرمای هوا در پی یک دوره چند روزه گرما خساراتی به محصولات کشاورزی وارد کرد که همزمانی آن با کمبود نزولات جوی تاثیرات این پدیده را تشدید کرد.

وی با اشاره به کاهش 56 درصدی بارندگی در این منطقه گفت: از نظر پارامترهای هواشناسی طول دوره یخبندان در سال زراعی جاری 48 روز بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد بیشتر بوده است.

جاهدی ادامه داد: این عوامل باعث افت کیفیت منابع آبی و تنش برای گیاهان شد و علاوه بر آن طوفان خرداد ماه گذشته ریزش دانه و خوشه را در گندم و جو در پی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: تداوم خشکسالی نیز اکثر مراتع این شهرستان را خشکانده و همین امر تغذیه دامها را به صورت دستی موجب شده است.

وی با بیان اینکه سرمای فروردین ماه نیز باعث خسارت در باغهای بادام، زردآلو و گردو شد گفت: خسارت وارده به دامداری را یک میلیارد و 413 میلیون ریال اعلام کرد.

جاهدی افزود: 65 درصد از 169هزار و 785 هکتار مراتع گناباد که قابل تغذیه برای دام است خسارت دیده وهیچگونه علوفه برای چرا وجود ندارد.

او گفت: باغهای پسته در مناطق گیسور، خیبری، عزیزآباد، نودپشنگ، حاجی آباد، روشناوند، بیمرغ، پسکلوت وعمرانی و بادام، زردآلو، گردو و گلخانه ها در بخش کاخک نیز دچار خسارات زیادی شده اند.

شهرستان گناباد در 275 کیلومتری جنوب مشهد در مجموع دارای حدود 20 هزار هکتار زمین کشت آبی، 1700 هکتار کشت دیم و 500 هزار راس دام است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: حوادث ، طبیعی ، گناباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.