سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون:

صنعت مبلمان صنعتی اشتغالزا و زود بازده است

صنعت مبلمان یک صنعت اشتغالزا و زود بازده است که توجه به این بخش می‌تواند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

رامین سمیع زاده دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که صنعت مبلمان 8 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است گفت: صنعت مبلمان یک صنعت اشتغالزا و زود بازده است که توجه به این بخش می‌تواند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.
 
وی افزود: در گذشته نگاه غلطی وجود داشت که قبل یک کالای تجملی است اما امروز این نگاه عوض شده است.
 
دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون تأکید کرد: تولیدات داخلی جوابگوی نیاز کشور است و کالای تولید داخل کاملاً قدرت رقابت، نمونه‌های مشابه خارجی را دارد.
 
وی با اشاره به وضعیت صادرات مبلمان در کشور گفت: صادرات مبلمان چشمگیر نیست و امیدواریم شورای ملی مبلمان و دکوراسیون به عنوان تشکل بالادست بتواند در قالب برند ملی مجموعه‌ای از بهترین‌های تولید داخل را برای صادرات فراهم کند.
 
سمیع زاده افزود: در بخش مبلمان اداری تعرفه بالای واردات مواد اولیه موجب شد قیمت تمام شده آنقدر بالا برود که محصول نهایی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نباشد.
 
دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون گفت: در مبلمان کلاسیک نیز امکان تولید تیراژ هنوز فراهم نیست و یکی از عوامل مؤثر در صادرات تولید در حجم بالاست.
 
سمیع زاده تصریح کرد: باید در تکنولوژی روز در تولیدات استفاده شود تا محصولی با کیفیت و با تیراژ بالا تولید شود.
 
وی با اشاره به انتظار این صنف از دولت گفت: در شرایطی که بازار از نظر فروش رونق ندارد دولت با ارائه تسهیلات بانکی و یا عقب انداختن بازپرداخت وام‌ها می‌تواند کمک کند.
 
دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون با اشاره به واردات مبلمان گفت: در واقع با واردات ما پول فقط سطح اشتغال چین و سایر کشورها را پرداخت می‌کنیم.
 
وی در ادامه افزود: ما مخالف واردات نیستیم چراکه هیچ ممنوعیتی منجر به شکوفایی نمی‌شود.
 
سمیع زاده خاطرنشان کرد: واردات و صادرات دو بال تجارت جهانی هستند و هیچ کدام قابل قطع شدن نیست بلکه باید واردات هدفمند شود تا به تولید داخل آسیب وارد نکند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.