سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

سنندج ركوردار بيشترين كشته درتصادفات رانندگی

بر اساس آخرين آمار اعلام شده، سال گذشته در تصادف هاي رانندگي به وقوع پيوسته در استان كردستان 383 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  هر چند كه مرجع اصلي اعلام شمار افراد كشته شدگان در حوادث رانندگي در كشور سازمان پزشكي قانوني است و معمولا آمارهاي اعلام شده از سوي پليس و حتي وزارت راه و شهرسازي نيز از اين مرجع اخذ مي شود

ولي آخرين آمار اعلام شده از سوي كارگروه امور اجتماعي، آموزشي و فرهنگ ايمني كميسيون راه هاي نشان مي دهد كه در سال گذشته 383 كردستاني به دليل تصادف رانندگي جان خود را از دست داده اند.

در اين آمار به تفكيك شمار تلفات تصادفات رانندگي در شهرستان هاي مختلف استان كردستان نيز اعلام شده است و بر اساس آمار اعلامي كردستان در رديف استانهاي مياني كشور از لحاظ شمار كشته ها قرار گرفته است.

شهرستان سنندج سال گذشته با 77 نفر كشته در صدر شهرستان هاي استان كردستان قرار گرفت و شهرستان دهگلان نيز با 21 كشته كمترين ميزان تلفات را به خود اختصاص داد.

بر اساس اعلام مسئولان فرماندهي انتظامي كردستان و رئيس پليس راه و راهور استان در طول بيش از شش سال اخير شمار كشته هاي تصادفات رانندگي روند كاهشي داشته است.

هر چند كه شمار كشته هاي تصادفات رانندگي در طول بيش از شش سال اخير در استان كردستان كاهش داشته است ولي بررسي شمار كشته ها در تناسب با جمعيت اين استان و همچنين ميزان تردد وسایل نقليه نشان مي دهد كه ميانگين تلفات جاده‌اي در استان كردستان بيشتر از ساير استان‌هاي كشور است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: رکوردار ، تصادفات ، کشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.