سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه لبنان:

پایداری ملت فلسطین رژیم صهیونیستی را برای همیشه دفن خواهد کرد

وزیر خارجه لبنان گفت: اگر فلسطینیان به پایداری خود ادامه دهند رژیم صهیونیستی برای همیشه توسط مردم غیور فلسطین دفن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان با حضور در اجلاس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به اوضاع غزه که به ریاست "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد با اشاره به اینکه کمک به غزه یک مسئله انسانی و عدالت خواهی است، اظهار داشت: اگر ناسیونالیسم ما را گرد هم نیاورد پس چه بهتر که به خاطر اصول اخلاقی گرد هم آییم.
 
وی ادامه داد: همگی باید در چارچوب حمایت از غزه و فلسطین گام برداریم و مسئله غزه مسئله کودکی است که در مقابل یک قول ایستاده است.
 
وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: ما امروز به خاطر غزه گرد هم آمدیم و تروریسم همان تروریسم است و کشتار همان کشتار است و همه اینها زیر نظر جامعه بین‌الملل و سکوت آن قرار دارد.
 
باسیل افزود: رژیم صهیونیستی و داعش در ظاهر روبروی هم هستند اما در باطن هم سوی یکدیگر گام برمی‌دارند و این فصل مشترک و واقعیتی جدیدی است که آغاز آن با طرح بهار عربی شروع شد که یگانه بهره‌بردار آن رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
 
وی تأکید کرد: آنها خواستار ایجاد یک رژیم تک قطبی در منطقه هستند تا رژیم یهودی خود را توجیه کنند و می‌خواهند یک طرح جدیدی را علیه ما تحمیل کنند.
 
وزیر امور خارجه لبنان اظهار داشت: امروز شاهد کوچاندن یهودیان در کرانه باختری و کوچاندن مسیحیان در موصل هستیم که هدف آن اسرائیلی کردن فلسطین است که ما نمونه آن را در لبنان و بیروت در گذشته دیدیم.
 
باسیل ادامه داد: اگر فلسطینیان به پایداری خود ادامه دهند، اسرائیل همان‌ طور که در دوره کوتاهی از سال 2000 فلسطین را دفن کرد به صورت همیشگی خود نیز توسط مردم غیور فلسطین دفن خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی یک ابتکار عمل ما اعتراضات خود را علیه رژیم منحوس صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی ابلاغ کردیم و بر اساس اصل 122 دادگاه باید به نفع ما رأی دهد.
 
وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد: در سال 2000 ما طعم تروریسم را چشیدیم و در همان سال سر یک افسر ارتش لبنان از بدنش جدا شد و در جواب 107 تروریسم به قتل رسید و ما در آن زمان تروریسم را دفن کردیم.
 
باسیل ادامه داد: لبنان تحرک تروریست‌‌ها را کاملاً درک می‌کند و این تروریسم امروز سر از واشنگتن، لندن، مادرید و ... و در منطقه مصر، لیبی، تونس، عراق، سوریه رخ نمود.
 
وی با اشاره به اینکه لبنان در بحران سوریه، در روستایی که 40 هزار نفر جمعیت داشت به تعداد زیادی از مردم این کشور که به این منطقه مهاجرت کرده بودند پناه داد، اظهار داشت: با وجود مهاجرین جمعیت به حدود 120 هزار نفر رسید و دیدیم که به جای تشکر شروع به کشتار مردم این روستا کردند و در نهایت ارتش قهرمان ما با آنها برخورد کرد.
 
وزیر امور خارجه لبنان ادامه داد: خواسته ما خواسته حداقلی است و آن کمک در چارچوب بین‌المللی است، کشور لبنان در گذشته نامه‌ای به دادستان بین‌اللملی ارائه کرد و در آن اذعان داشت که جنایات علیه مصل کاملاً غیرانسانی است و باید در این زمینه گام‌های لازم برداشته شود.
 
باسیل در پایان خاطرنشان کرد: ما در یک لحظه سرنوشت‌ساز هستیم و باید با ضد ارزش‌ها برخورد کرده و الگوی تسامح و همزیستی باشیم و به عنوان یک لبنانی اعلام می‌کنم که هیچ‌ جایی برای تک قطبی شدن در دنیای کنونی وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باسیل ، وزیر ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.