سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاوردی جدید در عرصه فضایی؛

طراحی سایت فناوری فضایی برای ماهواره‌های کوچک محقق شد

پژوهشگران کشورمان موفق به انجام مطالعات در زمینه طراحی سایت فناوری فضایی برای ماهواره های کوچک در حوزه مکانیک، مواد و متالوژی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران   ، ورود به فناوری، نیازمند زیر ساختارهایی است که مهمترین آنها داشتن یک سایت تحقیقات فضایی است که در این طرح امکان سنجی آن مورد توجه قرار گرفته و به طور مبسوط به نیازمندی‌های آن در دو حوزه مکانیک و مواد پرداخته است.

بنابراین گزارش، مشخصات واحدهای مختلف سایت فناوری فضایی اغلب بر اساس فاکتور امکانات سیستمی سایت که چهار حوزه طراحی، تحلیل، طرح بندی و آزمون و یکپارچه سازی را در بر‌می‌گیرد تعریف می‌شود.

بر اساس این گزارش، این فاکتور بسته به نوع ماهواره (به عنوان مثال ماهواره کوچک) و یا نوع ماموریت (به عنوان مثال مدار ارتفاع پایین)در حوزه وسیعی از امکانات فنی و تنظیمات ماموریتی قابل تغییر است.

 بنابراین  گزارش، در این طرح بر اساس محدوده تعریف طرح یک سایت فناوری فضایی طراحی شده و کلیه اجزا و تجهیزات مورد نیاز آن معرفی گردیده است.

چنانچه محور ساماندهی این سایت بر اساس ساختار کلی مرکز تحقیقات فضایی استوار است و ارتباط فضا‌ها با یکدیگر از اصول فنی و نیازمندی‌های واحد‌ها تبعیت می‌کند.


انتهای پیام/


برچسب ها: ماهواره ، سایت ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.