سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

سد مروک تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره برداری می‌رسد

استاندار لرستان : ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبار اختصاص یافته به پروژه سد مروک را فردا واریز می‌کنیم.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران لرستان؛  هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در بازدید از سد مخزنی مروک شهرستان دورود اظهار کرد: 6 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبار اختصاص یافته به پروژه سد مروک را فردا واریز می کنیم و از محل اعتبارات استانی نیز دو میلیارد تومان جهت پیشبرد پروژه واریز می کنیم. حدود نه میلیارد تومان جهت شروع به کار تکمیل سد مروک در روزهای آینده واریز می‌شود.

وی به دلایل عدم بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌ها در استان اشاره داشت و افزود: مشکل این است که در استان شفاف صحبت نمی‌کنیم و مسائل خوب مطرح نمی شوند و این جور کارها پیش نمی روند.

استاندار لرستان روند پیشرفت پروژه سد مروک در امسال را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: در سال 93 فقط 5هزار مترمکعب  بتن ریزی انجام شده است واین مقدار بتن ریزی که انجام شده به معنای تعطیلی کار است و این قابل قبول نیست. پیمانکار پروژه طرح باید محکم تر وارد عمل شود و کار کند. اعتبارات مناسبی جهت این پروژه تخصیص یافته است و جهت تکمیل سد کافی هستند.

بازوند سفر رئیس جمهور به استان لرستان را بسیار مفید دانست و افزود: سفر رئیس جمهور به استان لرستان سبب شد ما بتوانیم همه اعتبارات را صد درصد بگیریم, استان لرستان در مقایسه با دیگر استان ها اعتبارات بیش تری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مراحل تکمیل سد مروک دورود گفت: پروژه سد مروک شهرستان دورود در سال 1382 شروع شده است و مراحل ساخت آن 11 سال طول کشیده است که آیندگان اگر این آمار را ببینند باور نمی کنند، و این سد در مقایسه با سایر سد های اجرا شده این سد روند خوبی را طی نکرده است.

وی افزود: پروژه سد کمند صالح چندین سال پس از شروع این پروژه آغاز شده است و الآن به بهره برداری رسیده است و در اطراف آن صنایع مستقر گشته اند و بقای صنعت آن منطقه نیز با همین آب سد است که این طرح ها مصداق فرصت سوزی هاست.

استاندار لرستان  افتتاح سد مروک را در امسال امکان پذیر دانست و عنوان کرد: ما به رئیس جمهور قول داده ایم و رئیس جمهور نیز به مردم قول داده است که این سد تا پایان سال 1393 به بهره برداری برسد. هم اکنون مجری کار سد را مسئول آب منطقه ای دورود گذاشته‌اند که این کار خوب نیست.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.