سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه فلسطین مطرح کرد

کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی ممنوع

وزیر امور خارجه فلسطین از کشورهای جهان خواست سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار ندهند و کمک تسلیحاتی به این رژیم ممنوع شود، چرا که این سلاح ها علیه مردم بی دفاع فلسطین استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ریاض المالکی" روز دوشنبه در نشست یک روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران گفت: فلسطین نیازمند حمایت های بین‌المللی است.
 
وی افزود: در مقطعی هستیم که ضرورت دارد یک تصمیم بین‌المللی و فراگیر درباره کمک به ملت فلسطین و مردم نوار غزه اتخاذ شود چرا که در غزه شاهد ادامه عملیات رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان بی پناه هستیم.
 
وزیر امور خارجه فلسطین تصریح کرد: همه می‌دانیم که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند و هر تصمیم و اقدامی که بخواهد در نوار غزه انجام می‌دهد.
 
المالکی افزود: ما در این جا جمع شده‌ایم که یک تصمیم بین‌المللی در برابر ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اتخاذ کنیم؛ همکاری، مساعدت و هماهنگی بین ما ضرورت دارد باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و کمک کنیم تا این کشمکش‌ها پایان یابد.
 
وی با بیان این که منطقه ما از کشمکش، نزاع و جنگ خسته شده است، خاطرنشان کرد: دهها سال است که در این منطقه نزاع و درگیری وجود دارد و همه این‌ها به علت سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: وضعیتی که امروز در غزه می‌بینیم نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و باید اقداماتی صورت گیرد تا محاصره برداشته شود و اعضای کمیته فلسطین می‌توانند با همکاری و مشاوره و همچنین ارسال کمک‌های دوستانه خود به غزه در جهت شکستن این محاصره برآیند.
 
وی ادامه داد: ادامه دادن این جنایات باعث به مخاطره افکنده شدن تمام جهان خواهد شد، برخی کشورهای صنعتی نیز درصدد حمایت از رژیم جنایتگر صهیونیستی برآمدند که ما باید همگی در مقابل آنان بایستیم.  
 
المالکی تصریح کرد: باید تمام سعی خود را در جهت دفاع از غزه به کار ببریم و از تمامی مکانیزم‌ بین‌المللی استفاده کرده تا این جنایتگران را به میز محاکمه بکشانیم، اگر شورای امنیت به سکوت خود ادامه دهد جنبش عدم تعهد باید در این زمینه اقداماتی را صورت دهد و در نهایت شورای با صدور قطع‌نامه‌هایی در جهت کمک به فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برآید و ما از آنها می‌خواهیم قطع‌نامه‌ای که فلسطین صادر کرده را حمایت کنند و در جهت اعمال آن اقدامات لازم را صورت دهد.
 
وزیر امور خارجه فلسطین افزود: تراژدی خشونت در حال اتفاق افتادن است و در کرانه باختری شاهد ادامه دادن و شدت هر چه بیشتر کشتار و جنایات علیه مردم این ناحیه هستیم، همچنین این جنایتکاران مکان مقدس مسیحیان و مسلمانان را مورد هدف قرار داده‌اند.
 
المالکی تأکید کرد: از بازیگران بین‌المللی می‌خواهیم که تعاملات در زمینه حل بحران فلسطین را افزایش دهند و باید در این جا یادآور شوم که ما در این زمینه تلاش‌های موفقیت‌آمیزی را نیز داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جدا کردن نوار غزه از فلسطین است اظهار داشت: اتحاد راهی برای پیروز شدن و ما نیازمند حمایت‌های کلی و همه جانبه شما هستیم.
 
وزیر امور خارجه فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما در مقابل یک خشونت عظیم قرار گرفته‌اند و ما اکنون نیازمند این هستیم که ارزش‌های جهانی حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد و باید در این راستا هر آنچه را که ممکن است را انجام دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: غزه ، فلسطین ، نشست ، تهران ، وزارت ، امور ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.