سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس رسانه‌:

کارگاه‌های داستان‌نویسی را ترویج کنیم

کارگاه‌های داستان‌نویسی راهی است که می‌تواند استعدادهای نهفته افراد را شکوفا کند.

محسن شیخ‌زاده، نویسنده و کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از راه‌های پرورش استعداد افرد نوشتن داستان و شرح حال نویسی است.

وی افزود: برای این منظور در مرحله اول باید کسانی که می‌خواهند داستان بنویسند را ترغیب به کتاب‌خوانی کرد تا با پایه و اساس و شیوه داستان‌نویسی از نظر نویسندگی مختلف در متون آنها آشنا شوند.

شیخ‌زاده، تصریح کرد: مرحله بعد پرورش استعداد خلاق فرد است به گونه‌ای که فرد را باید تشویق کرد تا هر آنچه در روز برای او اتفاق افتاده روی کاغذ پیاده کند تا با جزییات نویسی آشنا شوند.

وی افزود: در مرحله بعد باید تحت‌نظر یک کارشناس و نویسنده خبره با دادن یک سوژه معین داستان‌نویسی را به صورت پایه شروع کنند.

شیخ‌زاده در ادامه گفت: شخصی می‌تواند داستان‌نویس شود که بعد از نوشتن داستان آن را بتواند در مقابل همگان بخواند، این امر به خاطر این است که بعد از چاپ کتاب شاید هزاران نفر آن کتاب را بخوانند و دیدگاه‌های مختلفی نسبت به داستان داشته و نویسنده باید مسئولیت پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: داستان‌نویس باید بتواند مشکلات روز را در داستان ببیند و هرگونه نقد یا انتقادی را نسبت به نوشته خود قبول کند و آن نقد را در جهت بهتر شدن آثار خود به کار گیرد.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.