سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف با وزیر امور خارجه فلسطین دیدار کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که در تهران در حال برگزاری است با وزیرامور خارجه فلسطین دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "ریاض المالکی" وزیرامور خارجه دولت محمود عباس که برای حضور در نشست اضطراری کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای بررسی وضعیت غزه به تهران سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با "محمدجواد ظریف" دیدار و پیرامون مسائل منطقه و بحران انسانی غزه گفتگو کرد.

گفتنی است؛ اجلاس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در مورد بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه؛ در پی حملات رژیم صهیونیسیتی به مردم بی دفاع غزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد تصمیم گرفت به منظور بررسی وضیعت بحرانی که مردم غزه با آن مواجه هستند نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را در مورخ 13 مرداد ماه 1393  در تهران برگزار نماید.

کمیته فلسطین در سال 1983 در جنبش عدم تعهد تشکیل گردید.

نظر به ماهیت موضوع فلسطین و مطابقت مردم با اهداف و اصول بنیادین اصول جنبش عدم تعهد که بر نفی سلطه به مبارزه با تجاوز و حفظ تمامیت عرضی استقلال و حق تعیین سرنوشت و تسریع دارد.

جنبش عدم تعهد در حاشیه‌های نشستهای سطح بالای خود این موضوع را در قالب کمیته فلسطین مورد بررسی قرار می‌دهند.

طبق آیین کار جنبش کمیته فلسطین از جمله گروه‌های کاری در جنبش عدم تعهد می باشد و همزمان با نشست وزاری امور خارجه جنبش عدم و در حاشیه آن در سطح وزرا برگزار می‌گردد.

اعضای آن 13 کشور شامل: الجزایر، بنگلادش، مصر ، کوبا، هند، اندونزی، مالزی، فلسطین، سنگال، آفریقای جنوبی، کلمبیا، زامبیا، زیمباوه می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش سیاست کمتیه را آخرین مشارکت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت موضوع فلسطین علاوه بر اعضای کمیته فلسطین از سایر اعضای جنبش نیز برای شرکت در اجلاس دعوت کرده‌اند.

تاکنون مجموع کشورهای  که برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند بالغ بر 50 کشور است که از میان 7 کشور کشور فلسطین، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان، اوگاندا در سطح وزیر و وزیر مشاور و 7 کشور نیز در سطح قائم مقام و معاون وزیر مشارکت دارد.

قرار است؛ این اجلاس پیش‌نویس بیانیه‌ای را بررسی و مورد تصویب قرار دهد که پس از تصویب در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
 
گفتنی است؛ این اجلاس با سخنرانی حسن روحانی رییس دولت یازدهم در سالن همایش های هتل آزادی تهران آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.