سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما: از روسیه هیچ کاری بر نمی‌آید/ تنش میان آمریکا و چین قابل مدیریت است

رئیس‌جمهور آمریکا روسیه را کشوری دانست که هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید و گفت که آمریکا باید با قاطعیت در مقابل چین برخورد کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه اکونومیست روسیه را کشوری دانست که هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید. وی همچنین گفت غرب باید با چین که تلاش می‌کند نقش گسترده‌تری در اقتصاد جهانی بیابد با قدرت رفتار کند.

اوباما گفت: "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه به خاطر منافع سیاسی دردسرهای کوتاه‌مدت تولید می‌کند که در درازمدت به روسیه لطمه خواهد زد.

وی گفت مهاجران هیچگاه در پی فرصت‌های اقتصادی عجله‌ای برای رفتن به مسکو ندارند.

وی همچنین با لحنی تحقیرآمیز گفت:" امید به زندگی در روسیه حدود 60 سال است و جمعیت آن در حال کاهش است."

وی همچنین تنش موجود میان آمریکا و چین را قابل مدیریت خواند و گفت: باید باچین محکم برخورد کرد زیرا چینی‌ها تا وقتی با مقاومت مواجه نشده‌اند، پیش می‌تازند.

 رئیس جمهور امریکا در اداکه گفت: معتقد است تنش‌های تجاری با چین زمانی فروکش می‌کند که چین از وضعیت فعلی خود به عنوان "تولیدکننده کم‌هزینه جهان" تغییر موقعیت دهد و شرکت‌های چینی شروع به تولید اقلام ارزش‌مندی کنند که نیاز به حفظ حقوق مالکیت معنوی دارد.

وی گفت همزمان با برخورد با چین به خاطر نقض مالکیت معنوی باید به آنها نشان داد که رعایت این مساله در درازمدت به نفع آنهاست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.