سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

"اسرار خانواده پایدار" به چاپ پنجم رسید

کتاب "اسرار خانواده پایدار" اثر حجت الاسلام علی توکلی به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان ، این کتاب مزین به پیام تبریک مقام معظم رهبری به زوج های جوان و دارای 54 صفحه و شمارگان 4000 نسخه است.

در فصل نخست این کتاب می خوانیم: زندگی یک پازل است، وقتی بتوانیم قطعات آن را درست، زیبا، به موقع، با درایت و قشنگ کنار هم بچینیم، آن وقت است که زندگی نمای بسیار زیبایی پیدا می کند و این نوع اقدام یک هنر است که نبود آن و یا نیاموختن آن، مشکل ساز می شود و این هنر به زندگی امید، سازگاری و صفا و کنار آمدن با ناملایمات را می دهد و زندگی را شیرین، بادوام و ماندگار می کند.
در ادامه مطلب آمده است: این وظیفه مردان و زنان است که دقت کنند قطعات این پازل را چگونه کنار هم قرار دهند تا زندگی ها شیرین شود.
برخی قطعات این پازل، توجه کردن به یکدیگر، محبت و احترام، اغماض و گذشت، رفق و مدارا، تشکر و سپاسگذاری، صبر و تحمل، ارزیابی از خود، انتقاد پذیری و سلامت جنسی است.

در این کتاب به زوجین توصیه شده است به همسر به عنوان شریک خود برای حل معضلات نگاه کنند و با دقت به احساسات و علایق او گوش دهند.
خوش بین بودن، توجه به بستگان همسر، استفاده نکردن از زبان طعنه، احترام به والدین، گفتگو و تفریح با خانواده و مواردی از این قبیل نیز در این کتاب تبیین شده است.
بیان اصول زندگی از دیگر بخش های این کتاب است و در فصل سوم این کتاب مثبت نگری، تقویت اعتماد به نفس، تقوا، بیان شاخص ها، حسن خلق و انتقاد پذیری، روحیه تشکر، نظام اخلاقی و رابطه اخلاق و پیشگیری از جرائم و خوشبختی به عنوان نکات زندگی به صورت مشروح پرداخته شده است.
حجت الاسلام علی توکلی هم اکنون رییس کل دادگستری استان کرمان است و در این کتاب با بهره گیری از تجارب چندین سال خود در رابطه با مسایل خانواده به بیان مطالب ارزنده ای پرداخته است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.