سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست هیئت فلسطینی و مسئولان مصری مثبت ارزیابی شد

عضو دفتر سیاسی حماس، نشست هیئت فلسطینی با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر را که شب گذشته در قاهره برگزار شد، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، "عزت الرشق" عضو  دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ، نشست هیئت فلسطینی با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر را که شب گذشته در قاهره برگزار شد ، مثبت ارزیابی و تاکید کرد  بر اساس توافق طرفین نشست دوم با مسئولان امنیتی مصر  به منظور بررسی جزئیات  طرح آتش بس در نوار غزه امروز تشکیل می شود .

وی افزود مقامات مصری اعلام کردند از هیچ تلاشی برای برقراری آتش بس دائم در غزه و تحقق خواسته های فلسطینی ها دریغ نخواهند کرد .

عضو دفتر سیاسی همچنین گفتگوها در قاهره برای رسیدن به توافق نهایی درباره آتش بس را بسیار دشوار و سنگین توصیف و تاکیدکرد رژیم صهیونیستی همواره می کوشد جلوی تحقق خواسته های مردم فلسطین را  بگیرد  و ثمره پایداری و جانفشانی مردم را پایمال کند .

وی همچنین اعلام کرد نشست دوم هیئت فلسطینی متشکل از نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین، جهاد اسلامی و حماس با مسئولان  دستگاه  اطلاعاتی مصر روز دوشنبه در قاهره  برگزار می شود .

"ماهر الطاهر" از اعضای هیئت فلسطینی دیشب در قاهره گفت هیئت فلسطینی درخواست نهایی گروه های فلسطینی را  برای  برقراری‌آتش بس با اسرائیل دیشب  به مسئولان مصری تسلیم کرد .

 الطاهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین  افزود نشست دیشب با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی مصر مثبت و کاملا همسو و هماهنگ بود .

الطاهر تصریح کرد هیئت فلسطینی درباره برخی موضوعات مانند اجرای آتش بس، عقب نشینی کامل  نظامیان صهیونست از نوار غزه ، لغو کامل تحریم ها از غزه و بازشدن همه گذرگاه های مرزی با غزه و رعایت حقوق  ماهیگیران فلسطینی تا عمق 12 مایلی دریا به توافق نهایی رسیدند .

در طرح پیشنهادی هیئت فلسطینی همچنین آمده است اسرائیل باید منطقه حایل بین مرزهای غزه و اسرائیل را برچیند ،اسیران فلسطینی از جمله افرادی که پس از آزادی دوباره دستگیر شدند ، نمایندگان  شورای قانون گذاری و اسرای قدیمی را آزاد کند و نیز شرایط و امکانات لازم را برای آبادانی و بازسازی نوار غزه  فراهم سازد . 

وی افزود  توقف حملات  نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری رود اردن و آزادی همه  افرادی که پس از حادثه آدم ربایی 3 نوجوان اسرائیلی در شهر الخلیل در اواسط ژوئن گذشته  بازداشت و زندانی شدند و تلاش برای بازگشایی فرودگاه و بندر غزه از دیگر خواسته های گروه‌های فلسطینی برای برقراری آتش بس در غزه است .


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.