سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" برنامه ریزی برای تابستان خوش کودکان "

فراغت به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که افراد کار ضروری برای انجام ندارند و معمولا در این مواقع تمایل به انجام فعالیت‌های نشاط‌آور بیشتر می‌شود.

تبریزی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اوقات فراغت زمانی است که کودک باید آزادانه به انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازد تنظیم زمان و فراهم کردن اوقات فراغت برای کودکان به عهده ی بزرگسالان است.

وی افزود: همه‌ی ما فصل تابستان را فصل تعطیل می دانیم اما باید توجه داشت کودکان برای رشد خود به تحرک و بازی‌ نیاز دارند تحرک روند سلامت کودکان است بازی‌های پرتحرک موجب تخلیه‌ی هیجانی و در نتیجه آرامش کودکان است.

تبریزی تصریح کرد: اوقات فراغت به نظر بعضی از والدین چیزی زاید است طبیعی است که اگر برای اوقات فراغت بچه‌ها برنامه‌ریزی نشود به طور حتم این اوقات زاید به نظر می‌رسد و والدین روزشماری می کنند که تابستان هرچه زودتر به پایان برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز والدین تلاششان بر این باشد که تابستان ایامی خوش و به یاد ماندنی برای فرزندانشان باشند و سعی کنند شرکت و گذراندن کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تابستان برای کودکان لذت‌بخش باشد و فراموش نکنند برای گذراندن اوقات تابستانی نام آنرا کلاس‌های تابستانی نگذارند بلکه به آن بگویند فعالیت‌های تابستانی!

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تابستان ، کودکان ، فراغت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.