سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

جایگاه خانه‌ های بهداشت‌ در افزایش شاخص های سلامت

خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماری ها ، بحث بهداشت محیط روستا ،بحث واکسیناسیون ،اقدامات مربوط به سرشماری ،شناسایی جمعیت جغرافیایی روستایی و بحث های مختلف اماری از فعالیتهای است که توسط مراکز بهداشت ودرمانی روستایی و خانه های بهداشت انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 57 مرکز بهداشت و درمان روستایی و 442 خانه های بهداشت فعال است گفت : در این مجموعه های بهداشتی و درمانی 478 نفر خانم و729 نفر اقا فعالیت می کنند .

صائینی افزود : در مراکز بهداشتی درمانی روستایی مجموعا 103 پزشک خانواده و 107 مامای مشغول به فعالیت هستند .

وی ادامه داد:در مورد نیروهای فنی هم در مراکز روستایی مجموعا 245 نفر فعالیت دارند که شامل کاردان بهداشت خانواده ،کاردان ماما،کاردان بهداشت عمومی،کاردان بهیار و دارویاراست که بحث بهداشت و درمان را در مناطق روستایی پیگیری می کنند.

معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان زنجان تصریح کرد:در استان سعی بر این بوده که اقدامات درمانی هم در کنار اقدامات بهداشتی برای مناطق روستایی در قالب برنامه پزشک خانواده انجام شود .

معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه تمام روستاییان دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی هستند و تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارند تصریح کرد : روستائیان میتوانند با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی ؛ خدمات درمانی لازمه را در کنار خدمات بهداشتی وبیمارستانی دریافت نمایند.

صائینی افزود : خدماتی که در روستا انجام می شود شامل خدمات بهداشت خانواده است که در قالب برنامه های کودک سالم، مراقبت های بهداشتی کودکان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد : خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماری ها ، بحث بهداشت محیط روستا ،بحث واکسیناسیون ،اقدامات مربوط به سرشماری ،شناسایی جمعیت جغرافیایی روستایی و بحث های مختلف اماری از دیگر فعالیتهای است که توسط مراکز بهداشت ودرمانی روستایی و خانه های بهداشت انجام می گیرد.


برچسب ها: جایگاه ، بهداشت ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
fereshte
۲۲:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام کارشناس بهداشت عمومی هستم و جویای کار..ممنون میشم کمکم کنید