سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای کنار زدن تحریم‌ گازی ایران

نشریه نیویورک پست در گزارشی ادعا کرد که چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا از جمله حاضران کنفرانس اخیر انرژی در باکو پایتخت آذربایجان بودند که با حضور در این کنفرانس و نقض قوانین کنگره، برای رهاشدن یک طرح گاز طبیعی ایران از بند تحریم های آمریکا تلاش کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه نیویورک پست در مطلبی نوشت، "گرگوری میکس" نماینده دموکرات آمریکا پس از حضور در یک سفر که هزینه آن را شرکت‌های انرژی تامین کرده بودند، برای رهاشدن یک طرح گاز طبیعی ایران از تحریم های آمریکا تلاش کرد. "یویت کلارک" نماینده دموکرات نیز از جمله 10 عضو کنگره بود که در این کنفرانس که در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد، شرکت کردند. 

گرچه شورای غیرانتفاعی انجمن ترکی امریکن واقع در منهتن گفته است حامی این اقدام میکس و کلارک بوده است، نشریه "هوستون کرونیکل" دریافت حامی اصلی این نشست شرکت هایی چون بریتیش پترولیوم، کونوکوفیلیپس، هانی ول و شرکت ملی نفت آذربایجان بودند. 

در این نشست موضوع اصلی نگرانی های مطرح در بحث انرژی از جمله طرح گاز طبیعی در ایران بود. 

نیویورک پست نوشت: این قانونگذاران با این سفر و شرکت در این نشست که هزینه آن را شرکت ها تامین کرده اند، قوانین کنگره را نقض کردند و "چارلز رنگل" نماینده دموکرات مجبور شد پس از افشای این سفر در هوستون کرونیکل، از ریاست یکی از کمیته های کنگره چشم پوشی کند. 

مرکز حقوقی و سیاسی ملی که یک گروه دیده بان است، اعلام کرد: میکس به این سفر در باکو رفت که هزینه آن را شرکت هایی تامین کرده بودند که گروه های لابی در کنگره به شمار می روند. این نقض قوانین مجلس نمایندگان است. 

ریچارد لوگر، سناتور سابق که در این کنفرانس صحبت کرد، از کنگره خواست طرح گاز 28 میلیارد دلاری را از تحریم های وضع شده علیه ایران مستثنی کند. میکس در سپتامبر 2013 از این پیشنهاد که شامل شرکت ملی گاز ایران بود، حمایت کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.