سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نریمان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

منصفانه بودن قیمت‌های ملکی شدن مسکن مهر/ شیوه‌نامه ملکی شدن تاکنون نهایی نشده است

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قیمت واحدهای ملکی برای متقاضیان منصفانه است و بهای اولیه آن هنوز مشخص نشده و قیمت آن درصورت افزایش تعدیل می شود.

محسن نریمان، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شیوه نامه ملکی شدن واحدهای مسکن مهر تا کنون نهایی نشده است، افزود: ملکی شدن بر اساس رقابت افراد و ساکنان  واحدها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: قیمت واحدهای ملکی برای متقاضیان منصفانه است و بهای اولیه آن هنوز مشخص نشده  و در صورت افزایش تعدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس قانون و مصوبات هیئت وزیران در ادوار مختلف شکل گرفت، گفت: در حال حاضر ما 17 شرکت عمران شهرهای جدید داریم که 25 شهر جدید را راهوری می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: در راستای تحقق این شهرها سیاست عمومی و هدف اصلی ما ساماندهی سریز جمعیت شهرهای مادر در شهرهای جدید بود.
 
مدیرعامل عمران شهرهای جدید در ادامه اظهار داشت: مسائلی از قبیل سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی که زمینه ساز مشکل برای نظام بود با اجرای طرح‌های جدید برطرف گردید و در تمام دولت‌ها مسئله ایجاد شهرهای جدید مورد تأیید دولت بود.
 
نریمان در ادامه اظهار داشت: رییس جمهور بر این است که نسل نو شهرهای جدید را در برنامه کاری خود قرار دهد و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی‌ها را که در بعضی از شهرهای مهم ایجاد می‌کند حذف نمایند.
 
وی در ادامه توضیح داد: متأسفانه عدم برخورداری شهرهای جدید از تأسیسات زیربنایی، روبنایی و خدمات رفاهی و ایجاد استانداردهای لازم در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی، حمل و نقل سریع از جمله مجهز بودن به مترو از جمله مشکلات شهرهای جدید به شمار می‌رود.
 
نریمان در ادامه توضیح‌ داد: شرکت عمران شهرهای جدید با اعضای هیئت مدیره خود جلسات متعددی را در این خصوص برگزار کرده و نتیجه‌ای که در برداشت این بود که این شهرها به صورت پایدار، پویا، زنده و بر اساس محیط زیست سالم و توسعه پایدار طراحی شود که این امر زمینه‌ساز جاذبه برای سرمایه‌گذاران می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شهرها باید مبشر زندگی برتر باشند، افزود: افراد برای استقبال از شهرهای جدید باید جذابیت‌های لازم را در این شهرها ببینند.
 
نریمان در ادامه توضیح داد: در شهرهای سنتی به دلیل آنکه ابداعات و ابتکارات مهم دنیا قابلیت اجرا را ندارند سرمایه گذاران به سمت شهرهای جدید سوق پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نریمان ، شهر ، زیربنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
این یک کار برد برد است . سپاس
آتینا
۱۷:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
امیدوارم شاهد ورود خانه های چینی که دیگر مجبور نباشیم خانه های گران و بی کیفیت ایرانی بخریم
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
با سلام آقایون تو رو خدا یه تسهیلاتی واسه ساخت مسکن بدید واسه چی هر چی وام جلوشونو بستید...