سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

افزایش دوبرابری کارگاه‌های قالی‌بافی کمیته امداد در روستاهای قزوین

مدیر کمیته امداد امام خمینی قزوین از فعالیت 213 بافنده مجرب در اجرای طرح‌های قالی کمیته امداد این استان خبر داد و گفت: طی سال جاری تعداد کارگاه‌های قالی‌بافی نزدیک به دو برابر نسبت به سال 92 در مناطق روستایی و محروم برپا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، علی حیدری اظهار کرد: در حال حاضر 213 بافنده مجرب قالی‌بافی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول بافت فرش هستند.

وی ادامه داد: این بافندگان از این نهاد تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند که برخی از آنان به صورت انفرادی به بافت تابلو فرش نیز اشتغال دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قزوین عنوان کرد: ارائه خدماتی همچون پرداخت وام اشتغال، بیمه قالی‌بافان، تهیه نقشه‌های متناسب با بازار فروش، فروش تولیدات و برپایی کلاس‌های آموزشی (به‌بافی) از جمله خدمات این نهاد به قالی‌بافان است.

این مسئول ادامه داد: فرش‌بافی نیز یکی از مشاغل خانگی است که این نهاد با پرداخت تسهیلات در قالب مواد اولیه و دار قالی سعی در ایجاد کارگاه‌های خانگی دارد تا بانوان شهری و روستایی علاوه بر رسیدگی به وضعیت خانواده، به کسب درآمد نیز بپردازند.

وی بیان کرد: در واقع تولید فرش به عنوان یکی از عوامل مقاوم کردن خانواده‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده و با اهمیت است از این رو این نهاد برای خانواده‌هایی که بخواهند در این زمینه تلاش کنند، تسهیلات و کمک‌های آموزشی و حمایت‌های لازم را مدنظر دارد.

حیدری توضیح داد: طی سال گذشته پنج کارگاه فرش‌بافی در مدیریت شهرستان قزوین با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون ریال دایر شده است.

وی یادآور شد: طی سال جاری تعداد کارگاه‌های قالی‌بافی نزدیک به دو برابر نسبت به سال 92 در مناطق روستایی و محروم برپا می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، قالی بافی ، کارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.