سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

ثبت بین‌المللی کشتی پهلوانی لوچو

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب با اشاره به لزوم حمایت از رشته‌های ورزشی پهلوانی، گفت: کشتی پهلوانی لوچو ثبت بین‌المللی شود.

قبادیان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ،با اشاره به قدمت یک‌هزار و 600 ساله کشتی لوچو،افزود : کشتی لوچو از رشته‌های ورزشی کهن مازندران است که دارای پشتوانه پهلوانی است.

وی با بیان اینکه مردم بخش‌های مختلف مازندران هر ساله در 28 تیر هم‌زمان با 28 عید‌ماه طبری در مراسم فرهنگی و ورزشی که به جشن مردگان معروف است، شرکت می‌کنند، تصریح کرد : برگزاری کشتی لوچو که از دو کلمه لو به معنای لبه و چو به معنای چوب است که به بستن جایزه سر‌پهلوان به چوب حکایت می‌کند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب با تاکید بر لزوم حفظ سنت‌ها و باورهای پهلوانی در جامعه خواستار توجه جدی‌تر به کشتی لوچو شد و گفت: ثبت ملی کشتی لوچو مقدمه توجه بیشتر به این رشته ورزشی است که برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی راهکار مناسبی برای دست‌یابی به این اهداف است.

قبادیان خواستار برنامه‌ریزی لازم برای ثبت بین‌المللی رشته کشتی لوچو و برگزاری مسابقات بین‌المللی این رشته شد وافزود : ثبت بین‌المللی رشته کشتی لوچو با همکاری مسئولان انتخابی و انتصابی و فعالان ورزشی به دست می‌آید.

وی از حضور خود در مسابقات لوچو چرات و سرخ‌کلا سوادکوه خبر داد وتصریح کرد : ثبت بینالمللی کشتی لوچو، توجه به جاذبههای گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف ورزشی و فرهنگی و روستایی را به دنبال دارد./ب

برچسب ها: ثبت ، کشتی ، لوچو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.