سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نتایج تولیدات علمی باید در کشور محسوس باشد/لزوم نظارت جدی بر کارهای پژوهشی

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه نظارت جدی بر کارهای پژهشی صورت نمی‌گیرد، گفت: باید توجه داشته باشیم کارهای علمی صورت گرفته تاکنون چه مشکلی از کشور را حل کرده است.

"محمود نجابت" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان در کشور رشد مقالات و چاپ آنان در ISI کم شده بود و این برای علم کشور آسیب تلقی می‌شود، اظهارداشت: در دنیا گزینش دانشگاه و استاد بر اساس کار پژوهشی صورت گرفته و نظارت جدی بر این امر انجام خواهد شد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشجویان اروپایی که در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند ملزمند تا با اساتید و گروه‌های آموزشی خود بر روی پروژه‌های بزرگ کار کنند، اظهارداشت: در آمریکای لاتین ۳۰ دانشگاه روی یک پروژه واحد کار می‌کنند تا بتوانند در آن به عنوان مرجع قرار بگیرند، اما متاسفانه در ایران وضعیت به این صورت نیست.

وی با تاکید بر اینکه لازم است سیستم‌های نظارتی قوانین انتخاب اساتید را ارتقا دهند، تصریح کرد: متاسفانه نظارت جدی بر کارهای پژهشی صورت نمی‌گیرد و توصیه‌ها در حد حرف باقی‌ می‌ماند و این در حالی است که باید توجه داشته باشیم کارهای علمی صورت گرفته تاکنون چه مشکلی از کشور را حل کرده است.

نجابت گفت: این نگاه که با دریافت پول مقاله‌ای در ISI منتشر شود بدون اینکه این مقاله اثری در داخل کشور داشته باشد باید در دانشگاه‌ها از بین برود و علم تولید شده باید بتواند مشکلی را از مشکلات کشور کم کرده و اثر علم تولید شده باید در داخل کشور محسوس باشد.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نگاه نظارتی باید در وزارتخانه علوم تغییر کند تا دانشگاه‌های ما از انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی واهمه نداشته باشند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر کارهای پژوهشی سطحی انجام می‌شود، این در صورتی است که دانشگاه‌های خارجی از سرمایه فکری کشور ما در کارهای خود استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ناظر ، دانشگاه ، پژوهش ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.