سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عريقات: نتانیاهو نظرات خود را دیکته می کند و آن‌ها اکنون به کشتن و نابودی کشیده شده‌اند

مذاکره کننده ارشد فلسطینی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که نتانیاهو نظرات خود را دیکته می کند و آن‌ها اکنون به کشتن و نابودی روی آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، "صائب عریقات" در گفتگوی اختصاصی با شبکه ی تلویزیونی سی ان ان گفت: من شب گذشته در صحبت‌های "بنیامین نتانیاهو" یک حرف را شنیدم. وی به فلسطینی ها گفت مذاکره نمی‌کند بلکه فقط دیکته می کند! پیام نتانیاهو همین بود. لحن کلام او همین بود. سخنان وزیر دفاع او نیز همین بود. در واقع بنیامین نتانیاهو در هر ساعت اقدام به کشتن و زخمی کردن هفده فلسطینی می کند. به نظر من بمب های نتانیاهو نه تنها ساختمان های غزه را ویران می کند و باعث کشته شدن مردم در غزه می شود بلکه با این روند وی روابط خود با مصر را نابود خواهد کرد، روابط خود با اردن را نابود خواهد کرد و روابط او با تشکیلات خودگردان فلسطینی دیگر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ما هیئتی را به قاهره فرستادیم که به طور کامل اختیار دارد تا بار دیگر بر ضرورت آتش بس برای فلسطینی‌ها تاکید کند و تعهد ما به آتش بس را نشان دهد. اکنون نخست وزیر اسرائیل نه تنها هیئت اسرائیلی را به قاهره نفرستاد بلکه کاری که نتانیاهو و کابینه اش در غزه انجام می دهند اشغال مجدد غزه است. امروز چهل و چهار درصد غزه تحت اشغال اسرائیل است. به نظر من آن‌ها به این اقدام ادامه خواهند داد. نتانیاهو درمصاحبه بعدی به شما خواهد گفت که من هیچ شریکی ندارم چون همه در خاورمیانه مثل القاعده و داعش و غیره هستند. دولت اسرائیل آمد تا راه حل دو کشوری را از بین ببرد. آن‌ها با ناکام گذاشتن تلاش های جان کری وزیر خارجه ی آمریکا و رئیس جمهور آمریکا کار خود را شروع کردند. آنها در نه ماه مذاکره ما، اقدام به گسترش شهرک سازی‌ها به حدی کردند که میزان آن بیش از هر زمان دیگری از سال 1967 است.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی ادامه داد: نتانیاهو نظرات خود را دیکته می کند و آنها اکنون به کشتن و نابودی روی آورده اند.

مجری گفت: شما تا چه حد از باراک اوباما و جان کری ناراحت هستید که در موضع گیری های علنی خود در بیست و چهار ساعت گذشته از اسرائیل دفاع کردند و گفتند حماس مسئول شکست آتش بس 72 ساعته است.

 عریقات گفت: جان کری نهایت تلاش خود را کرد تا آتش بس برقرار شود. او در ساعت دوازده و سی دقیقه ی اول اوت تماس تلفنی "خالد العطیه" وزیر خارجه ی قطر را دریافت کرد که در ان تماس به جان کری گفته شد حماس همراه (آتش بس) است و همه جناح های فلسطینی همراه هستند اما نکته این است که وقتی آقای کری گفته بود که اسرائیل حق هدف قرار دادن تونل ها را دارد به جان کری گفته شد که این اقدام باعث تضعیف آتش بس خواهد شد. سپس آقای العطیه به جان کری گفت فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را دارند. اینکه طرف ما را مقصر بدانند غیر منصفانه است.

وی گفت: من می دانم اسرائیل بخشی از حیات داخلی در آمریکا است و من می دانم که اگر من عضو کنگره آمریکا باشم و ضد اسرائیل حرف بزنم دیگر هیچ بختی نخواهم داشت. ما تلاش می کنیم به آتش بس بازگردیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.