سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی /

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران: تبدیل آرامگاه پدر علم جغرافیا به قطب علمی و فرهنگی

آرامگاه پدر علم جغرافیا در بیرجند باید به یک قطب علمی و فرهنگی تبدیل شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران:

تبدیل آرامگاه پدر علم جغرافیا به قطب علمی و فرهنگی

آرامگاه پدر علم جغرافیا در بیرجند باید به یک قطب علمی و فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران در مراسم دومین سالگرد رحلت پرفسور گنجی پدر علم جغرافیای ایران،گفت: آرامگاه پدر علم جغرافیا در بیرجند باید به یک قطب علمی و فرهنگی تبدیل شود و بوستان اطراف این آرامگاه یکی از بوستان‌های شاخص در خراسان جنوبی باشد.

باقرانی افزود: طرح و نقشه بوستان دکتر گنجی در بیرجند باید هرچه زودتر تهیه شود و شهرداری تهران نیز در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.

وی اظهار کرد: 10 سال آخر زندگی‌ این استاد را در کنار پرفسور درس‌های فراوانی آموختم و این را افتخاری برای خود می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: پروفسور گنجی فوق‌العاده فردی متواضع، بی‌ادعا و سپاس‌گذار بود و عشق وصف ناشدنی به زادگاهش داشت.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای شناخت پرفسور گنجی باید کتاب مرد جهان از بیرجند را مطالعه کرد تا فهمید این مرحوم چه گوهر علمی و شخصیت گران‌بهایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: منزل پرفسور گنجی در تهران که به مدت 80 سال در آن زندگی می‌کردند با تملک شهرداری تهران، به خانه جغرافیا تبدیل شده است.

بافرانی افزود: با ایجاد مکانی مناسب مجاور آرامگاه این پرفسور و ایجاد فرهنگسرا در این محل، می‌توان در راستای رشد علمی و پژوهشی دانشجویان و علم‌آموزان قدم برداشت.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهری شهرداری منطقه 10 تهران اظهار کرد: طرح و نقشه بوستان دکتر گنجی در بیرجند باید هرچه زودتر تهیه شود و شهرداری تهران نیز در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نسخ خطی و دست نوشته‌های فراوانی از پرفسور گنجی در دست است و تا زمانی که مکان و فرهنگسرای مناسب در آرامگاه این استاد ساخته نشود، انتقال داده نخواهد شد.

یکی از شاگردان پدر علم جغرافیای نوین ایران نیز اظهار کرد: جغرافیا شناخت سرزمین است و انسان بدون شناخت سرزمین هیچ چیز برای گفتن ندارد.

پرفسور حسین هنری افزود: هویت فرهنگی ایران در جهان باید روز به روز شناخت شود و امروز بیشتر از هر چیز در دنیا نیاز به شناساندن هویت فرهنگی ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه پرفسور گنجی عضو بزرگترین انجمن جغرافی‌دانان بریتانیا بود، گفت: در جهان جز اخلاق نیک چیزی نمی‌ماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.