سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شکسته شدن رکورد اقامت مسافران در مشهد

همزمان با تعطیلات عید سعید فطر و با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی، رکورد اقامت مسافران در مشهد شکسته شد.


مسوول واحدهای اقامتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: در تعطیلات اخیر شاهد ورود و اقامت بسیار مطلوب مسافران و زائران به مشهد بودیم که طی چند سال گذشته بی سابقه بود.

یوسف بیدخوری با بیان اینکه قبل از آغاز تعطیلات مزبور، میانگین اقامت در واحدهای اقامتی این استان 85درصد بود، گفت: در طول روزهای تعطیل تا شب گذشته این میزان به بیش از 95 درصد واحد های اقامتی رسید که طی سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: طی چهار روز تعطیل گذشته درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد از روز اول نوروز هم بیشتر بود که از این نظر حضور خوب و باورنکردنی مسافران در این شهر تجربه شد.

بیدخوری افزود: ستاد دائمی سفرهای خراسان رضوی در طول این چهار روز به طور کامل فعال بود و تیم های نظارت و بازرسی در این مدت با فعالیت شبانه روزی اقدام به نظارت های کامل نمودند.

وی گفت: بر اساس بخشنامه صادره مرخصی کارمندان این اداره کل طی مدت مزبور لغو شد و رسیدگی به شکایات مورد بررسی و پیگیری تیم های نظارت و بازرسی قرار گرفت.

مسوول واحدهای اقامتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: از چهارم تا دهم مرداد ماه در مجموع تعداد اقامت 685 هزار و 784 نفر در واحد های اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه های دارای مجوز، مدارس، حسینیه ها و کمپ های شهر مشهد ثبت شد.

وی بیان کرد: در مجموع ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه های دارای مجوز، مدارس، حسینیه ها و کمپ ها، سالنهای ورزشی، خوابگاههای دانشجویی و اماکن متبرکه دارای واحدهای اقامتی 205 هزار و 835 نفر شب می باشد.

بیدخوری افزود: علاوه براین ظرفیت زائرسراهای مشهد نیز 40 هزار نفر شب است.
انتهای پیام//
برچسب ها: اقامت ، مسافر ، رکورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.