سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی چمران:

مسئولان وزارت کار تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های بیگانه به شهرداری نامه زده‌اند

رئیس شورای عالی استان‌های ایران درخصوص تحکیم بنیان خانواده و حفظ جایگاه زنان گفت: ما به دنبال مکتب، مسائل شرعی و پیروی از حدود قانون اساسی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه اخیر وزارت کار به شهرداری تهران درباره اشتغال بانوان در این نهاد، اظهار کرد: آنچه با خواندن محتوای این نامه می توان به روشنی به آن پی برد، این است که اطلاعات دقیق و یافته‌های مشخصی از اقدام شهرداری تهران در وزارت خانه مذکور اصلا وجود نداشته است.

آنچنان که در این نامه  قید شده است نسخه‌ای از بخش نامه شهرداری به وزارتخانه ارسال شود. همین موضوع نشان دهنده آن است که این نامه نگاری تنها بر اساس فضاسازی‌های به وجودآمده صورت گرفته است.

عضو کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در نوشته شدن چنین نامه‌ای دقت لازم و اطلاعات کافی وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: به جای این نامه باید گفت و گو از نزدیک اتفاق می‌افتاد و با مباحثه، تعامل و همکاری نزدیک وزارت‌خانه در جریان روند کار قرار می‌گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در دوره سوم با بیان اینکه موارد بسیاری وجود دارد که برخلاف قوانین کنوانسیون بین المللی اتفاق می‌افتد، افزود: ما به دنبال هماهنگی با کنوانسیون‌ها بین المللی نیستیم بلکه دنبال مکتب، مسائل شرعی و پیروی از حدود قانون اساسی کشور هستیم که اقدامات صورت گرفته در شهرداری مغایرتی با این حدود ندارد.

چمران اظهارکرد: طبق قانون، دیوان عدالت اداری درخصوص هر دستورالعمل و بخشنامه و... مسئولیت دارد تا موضوع را مورد قضاوت قرار دهد که آیا آن موضوع با حدود تعیین شده مغایرت دارد یا خیر. پیش از این نیز مسائل زیادی مطرح شده که به دلیل امضاء کردن یک کنوانسیون مورد سوال بوده اما الزام تنها بر اساس شرع و قانون اساسی است که تاکنون مغایرتی مشاهده نشده است.

به گفته رئیس سابق شورای شهر تهران اقدام شهرداری تهران در تکریم جایگاه بانوان شاغل‌، به هیچ عنوان موجب تبعیض بین زن و مرد نیست و اظهار نظر صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت کار تنها به دلیل فضاسازی است.

وی اقدام شهرداری تهران در حفظ جایگاه زنان شاغل را بر اساس حفظ کرامت زن عنوان کرد و گفت: باید شان خانم‌ها در هر جایگاهی حفظ شود و یک خانم در فضای متناسب و مناسب با شان خود فعالیت داشته باشد.  بنابراین دستورالعمل مذکور در شهرداری تهران نه با قوانین مغایر است و نه بر خلاف آنهاست.

چمران خاطر نشان کرد: به نظر می رسد این نامه نگاری بر اساس فضاسازی‌های رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های بیگانه صورت گرفته و به این شکل بروز کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رسانه ، زنان ، تحکیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.