سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

معرفی مجموعه ساسانی در فارس برای ثبت جهانی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: مجموعه ساسانی فیروزآباد فارس به جای مجموعه زندیه برای ثبت جهانی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مصیب امیری با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که سهمیه شیراز برای ثبت آثار جهانی از بین نرود افزود: به دلیل اینکه وضعیت هتل آسمان شیراز همچنان مشخص نشده نمی توانیم مجموعه زندیه را برای ثبت جهانی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: پرونده مربوط به مجموعه زندیه آماده است اما ارتفاع هتل آسمان مانع از موافقت برای ثبت جهانی این مجموعه می شود به همین دلیل و برای اینکه سهمیه شیراز از بین نرود در حال حاضر مجموعه ساسانی فیروزآباد را برای ثبت جهانی معرفی خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص وضعیت این هتل بیان کرد: به اعتقاد من مالک باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد زیرا اگر هم مالک این هتل مجوز برای ساخت داشته باشد در زمان پایان کار و بهره برداری باید مجدد از ما تقاضای مجوز کند.

امیری افزود: دو طبقه بالای این هتل باعث بروز مشکلات برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شده و اگر امروز این دو طبقه تخریب شود بهتر از زمانی است که کار ساخت و ساز این هتل به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: معرفی ، مجموعه ، ساسانی ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.