سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامرون: ناتو باید در روابط خود با مسکو تجدید نظر کند

نخست وزیر انگلیس گفت ناتو باید درمورد روابط خود با روسیه در دراز مدت تجدید نظر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس امروز شنبه گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی  باید درمورد روابط خود با روسیه در دراز مدت تجدید نظر کند.

 نخست وزیر انگلیس در نامه ای به" آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو و سران 27 عضو دیگر این ائتلاف نظامی نوشت ناتو نیازمند حضور دفاعی قوی در شرق اروپاست.

وی در نامه خود همچنین نوشت ناتو نیازمند تقویت نیروی واکنش سریع خود  روی زمین ، دریا ، هوا و همچنین تقویت نیروهای عملیات ویژه خود است.

 کامرون تصریح کرد خواستار آن است از  نشست سران ناتو  برای توافق درباره یک سیاست سرسختانه تر درقبال مسکو استفاده و این پیام برای روسیه ارسال شود که کشورهای عضو ناتو وحشت نخواهند کرد.

کامرون در نامه خود همچنین نوشت :" جهان در سال 2014 در مقایسه با قبل ، غیر قابل پیش بینی تر است و ما در یک لحظه حساس دیگر در تاریخ این ائتلاف نشست برگزار خواهیم کرد. در افغانستان ، ماموریت رزمی ما رو به پایان است. در شرق ، اقدام غیر قانونی روسیه به الحاق شبه جزیره کریمه به خود باعث بی ثباتی شدید در اوکراین شده است. در جنوب نیز هلالی از بی ثباتی از شمال آفریقا و منطقه ساحل به سوریه،‌ عراق و خاورمیانه بزرگ تر در حال گسترش است. بنابراین ما از این نشست باید برای توافق درباره چگونگی واکنش ناتو به چنین تهدیدهایی استفاده کنیم."

وی در ادامه افزود: در حالی که ناتو تنها تلاش می‌کند شریکی برای روسیه باشد و نه یک تهدید‌، روشن است که روسیه ناتو را یک رقیب و دشمن می بیند.

کامرون ادامه داد :" ما باید در روابط خود با روسیه در طولانی مدت تجدید نظر کنیم. ما باید بپذیریم که همکاری سال‌های اخیر  هم‌اکنون امکانپذیر نیست و علت آن اقدامات غیر قانونی روسیه است."

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، هلاکت ، النصره ، کشته ، بمب ، انفجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.