سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در موسسه علم و امنیت بین المللی مطرح شد:

بررسی گزارش‌های آژانس درباره پایبندی ایران به توافق موقت

موسسه علم و امنیت بین المللی به بررسی گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به طرح مشترک اقدام و تبدیل ذخایر اورانیوم حدود بیست درصد ایران به شکل اکسید اورانیوم پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، موسسه علم و امنیت بین المللی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیستم ژوئیه سال میلادی کنونی در گزارش خود اجرای توافقنامه موقت بین ایران و پنج بعلاوه یک را تایید کرد و گفت ایران ذخایر هگزافلوراید اورانیوم حدود 20 درصد خود را به اکسید تبدیل کرده است. ایران چهاردهم آوریل روند تبدیل ذخایر هگزافلوراید اورانیوم حدود بیست درصد خود را به اکسید اورانیوم تکمیل کرد. این ذخایر 104.56 کیلوگرم بود. ایران از چهاردهم آوریل 3.84 کیلوگرم دیگر از اورانیوم حدود بیست درصد خود را که به صورت پس مانده در کپسول ذخیره کرده بود، به اکسید تبدیل کرد. این کشور نوزدهم ژوئن سال 2014،  صد کیلوگرم از هگزافلوراید بیست درصد خود را در تاسیسات تولید صفحات سوختی اصفهان تبدیل کرد. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش بیستم ژوئیه خود به 0.7 کیلوگرم هگزافلوراید حدود بیست درصد غنی شده اشاره کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجموع 0.6 کیلوگرم از هگزافلوراید حدود بیست درصد غنی شده را به عنوان مواد مرجع برای طیف سنجی چگالی مورد استفاده قرار داد و این میزان در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی است. ذخایر هگزافلوراید نزدیک به بیست درصد ایران 447.8 کیلوگرم بوده است. 

در پایان گزارش موسسه علم و امنیت بین المللی ادعا شده با توجه به اینکه تبدیل مجدد این مواد آسان است و می توان آن را در مدت چند ماه به انجام رساند، باید در توافقنامه بلندمدتی با هدف اعمال محدودیت در برنامه هسته ای ایران ، میزان ذخایر این مواد کاهش یابد و به کمتر از صد کیلوگرم برسد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.