سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

70 درصد نیازهای صنعت ریلی کشور در اراک تامین می شود

رییس انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت: 70درصد نیازهای صنعت ریلی کشور از طریق صنایع مستقر در اراک تامین می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مردانی افزود: انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی و مجموعه صنایع وابسته آن به عنوان صنایع مادر شاخص کشور در تولید انواع خودروهای ریلی هستند که واگن پارس اراک پرچم دار این صنعت محسوب می شود.

وی گفت : هم اینک حدود 100 شرکت در انجمن صنایع همگن ریلی استان عضویت دارند و در صورت حمایت پررنگ توانایی تامین تمامی نیازهای ساخت و تعمیر ریلی کشور را دارا هستند.

مردانی افزود : درحال حاضر تعمیرات اساسی واگن ها ، نوسازی و بازسازی ناوگان باری و مسافری ،تجهیز و به روز رسانی لوکوموتیوهای کشور در اراک انجام می شود.

رییس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی افزود:کمبود نقدینگی و نبود تسهیلات مناسب تولید و در نهایت کاهش میزان سرمایه در گردش مشکل عمده صنعتگران حوزه ریلی استان مرکزی است.

مردانی گفت : واردات بی برنامه واگن از کشورهای همسایه به ویژه چین و بازسازی برخی واگنهای دست دوم از آفتهای صنعت ریلی کشور است که با توجه به وجود قانون حمایت از تولید داخل و شعار امسال که عزم ملی و مدیریت جهادی است باید در این بخش حمایت قاطع انجام شود.

وی افزود : قیمت تمام شده واگن و تجهیزات وابسته به آن در کشور به مراتب بالاتر از دیگر کشورهاست و این امر به دلیل افزایش هزینه های تولید در ایران است.

وی گفت : امروز رونق صنعت ریلی کشور در دستان دولتمردان است که با تزریق اعتبار لازم و تدبیر موثر دراین صنعت ضمن کاهش هزینه های تولید، زمینه شکوفایی اقتصادی در صنعت ریلی را فراهم آورند./ش/ن
 
برچسب ها: صنعت ، ریل ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.