سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الشرق الاوسط:

غزه غرق در خون است! ای عربها افتخارات شما کجا رفته است؟

مقاله نویس روزنامه الشرق الاوسط با توصیف اوضاع غزه و جهان عرب تاکید کرد امت عربی از سال 1948 تاکنون شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به خود بوده اما جز شعارهای توخالی هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نداده و نمی دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای با عنوان "ستون سیاه" به قلم "سمیر عطا الله" نوشت به تصویری که در مقابل توست دقت کن! ستونی از دود سیاه سایه خود را بر غزه می گستراند در حالی که کودکان در کفن های کوچک سفید پیچیده شده اند و مادران شیون می کنند و آوارها روی هم انباشته شده اند. در مقابل این تصویر، به کمکهای کشورهای عربی بنگر: دبیرکل اتحادیه عرب تجاوز وحشیانه را محکوم می کند. هشت شبکه تلویزیونی در لبنان بخش های خبری خود را یکی کرده اند در حالی که اختلافاتشان درباره فلسطین همچنان ادامه دارد و شبکه تلویزیونی الجزیره هم از همه پیام های محکومیت که در خصوص دو تجاوز مصر و اسرائیل صادر می شود استقبال می کند. اما نخست به مسئله فلسطین و اسرائیل بپردازیم:

عمر این تصویر دو گانه به شصت سال می رسد. اسرائیل در همه جا عربده می کشد و تنها یک بخش خبری(رنگارنگ) خلاصه اخبار غزه را به اطلاع می رساند. اکنون اخبار افول کلی و فروپاشی کشورها و کشتارهای برادران و جشنواره های کشتار ملی به جایگاه دوم در خبرها تنزل یافته است. این کار هم فقط به خاطر خجالت کشیدن از مردم است که کشتار مردم در غزه را بر کشتار دیگران مقدم داشته ایم. هنوز فتح و حماس را با هم یکپارچه و متحد نکرده ایم اما پخش اخبار عصرگاهی در بیروت را یکی کرده ایم.

شصت سال است که اسرائیل کشورهای عربی را بمباران می کند. عراق، تونس و سوریه را بمباران کرد، به بیروت تجاوز کرد و حتی مانع از دفن جنازه ها شد. اردوگاههای آوارگان فلسطینی را بمباران می کند. در پایتخت های کشورهای عربی دست به ترور شخصیت ها(مبارزان فلسطینی) می زند، در اراضی اشغالی شهرک سازی می کند، برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شرط سنی تعیین می کند. ای عربها افتخارات شما کجا رفته است؟

در تصویر غزه دقت کنید تا آشکارا تصویر و چهره کشورهای عربی را ببینید. تا ملاحظه کنید که عربها آماده اند دسته دسته به خاطر رژیم های حاکم بمیرند. تا ببینید  که عراق به خاطر رئیس ائتلاف دولت قانون، وارث کشور جوانمردان، شیرزنان، بیوه زنان، یتیمان و آوارگان، شعله ور شده است. بار دیگر به این تصویر دقت کنید و نه برای آنچه در آن پیداست بلکه برای کسانی که دود غلیظ سیاه آنها را پنهان کرده است گریه کنید! آیا قبلا این تصویر را در کویت ندیده اید؟ آیا در بیروت شاهد آن نبودید؟ آیا اکنون در بریقه، طرابلس و درنه شاهد آن نیستید؟ آیا در موصل آن را نمی بینید؟

خوب به این ستون سیاه که مانند سرنوشت کنونی امت عربی است دقت کنید! به صدای گلوله باران غزه از هوا، دریا و زمین گوش دهید و سپس به اظهارات نتانیاهو توجه کنید! و پس از آن به لفاظی ها و ادعاهای قهرمانی(عربها) توجه کنید که جز خودی ها، همسایگان، آرزوها، ارزشها، اخلاق و زندگی را به شکست نمی کشاند. حوادث غزه تنها یکی از سلسله کشتارهایی است که  از سال 1948 تاکنون ادامه دارد. کشورهایی با این اقدامات همراهی می کنند، اشغالگری می کنند، استکبار می ورزند و با ستونی از دود سیاه، چشم امت اسلامی را کور می کنند، در حالی که امتی(امت اسلامی که در مقابل متجاوزان خفت و ذلت پذیرفته) آبروی خود را از دست داده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.