سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شگفت انگیزترین درخت دنیا +عکس

"درخت های دوقلو کاسروزو" نام شگفت انگیزترین درختی است که تا به حال دیده اید. در واقعیت این درخت از دو تنه تشکیل شده است، یک تنه بزرگ به عنوان درخت مادر در زیر و درخت دیگری دقیقا روی درخت اولی رشد می کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، منطقه پیامونته در ایتالیا به خاطر یک نوع درخت خاص بسیار مشهور شده است. این درخت ها تنها در میان شهرهای گرانا و کاسروزو رشد می کنند و به همین علت به نام همین شهر از آن یاد می شود. البته این درخت های عجیب به تازگی به عنوان شگفت انگیزترین درختان دنیا نیز انتخاب شده اند.

"درخت های دوقلو کاسروزو" نام شگفت انگیزترین درختی است که تا به حال دیده اید. در واقعیت این درخت از دو تنه تشکیل شده است، یک تنه بزرگ به عنوان درخت مادر در زیر و درخت دیگری دقیقا روی درخت اولی رشد می کند.



درخت مادر در اصل یک درخت توت است و روی آن درخت گیلاس شکوفه می زند. تا به حال هیچ کس نتوانسته دلیل رشد یک درخت گیلاس آن هم روی یک درخت توت را بیان کند. درخت گیلاس ریشه خود را از میان تنه درخت مادر عبور می دهد تا به زمین برسد و مواد معدنی را جذب کند.



از این دسته از اتفاقات عجیب پیش از این هم رخ داده است اما نکته جالب توجه اندازه هر دو درخت است که بسیار بزرگ و تنومند هستند. این ویژگی است که تا به حال در هیچ درخت غیرعادی دیگری مشاهده نشده است.

مشاهده این درخت حس خاصی را به انسان وارد می کند زیرا شما در حال نظاره یکی از عجیبترین اتفاقات طبیعت هستید. دانشمندان در حال حاضر به دنبال دلیل رشد درخت گیلاس روی درختی دیگر هستند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
در یکی از شهرهای جنوبی کشور که با کم آبی مواجه است ، بیشتر کشاورزان مجبورند برای رشد بیشتر محصولشان گیاهی را که زیاد آب مصرف می کند به گیاهی که ریشه بلند دارد و استحکام بیشتر ، پیوند بزنند.
علی
۱۰:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
قشنگه ولی زیاد عجیب نیست
رو درخت توت امکان رشد سایر درختا وجود داره
چون تنه اش نرمه و بین شاخه هاش به علت پوسیدگی تبدیل به خاک مرغوبی میشه که امکان رشد هر گیاهی روش وجود داره
من درخت انجیر رو درخت توت رو دیدم
سرباز ولایت
۰۸:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام
لطفاَ روشن فرمائید این درخت به دست انسان پیوند دوم خورده یا به صورت طبیعی درخت گیلاس بر روی درخت اول رشد کرده و میروید ؟
حبیب
۲۱:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خیلی جالب و زیباست
شکارچی
۱۸:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
یه سوال!اگه بخوان از ین درخت قلمه بگیرن چجوریه؟؟
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خیلی خیلی زیباست
علی
۱۰:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
دقیقا اینجوری شده
امکان داره توسط پرنده ها منتقل شده باشه
مهدی
۱۶:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
به نظر من اول که درخت توت بوده یکی یه گیلاسی رو خورده بعد دانه شو انداخته بالای درخت توت که اونم در جایی بین ابتدای شروع یکی دو شاخه از درخت توت که بینشون یکمی هم گرد و خاک بوده گیر کرده بعد هم شما میدونید که تو ایتالیا بارون زیاد میباره یه روز هم این بارون باریده و یواش یواش این دانه گیلاسه جوانه زده بعد هم ریشه که بزرگ شده برای تغذیه وارد تنه درخت توت شده و چون بیرون از تنه جایی برای تغذیه اش وجود نداشته از داخل تنه خودشو برای تغذیه مناسب و بیشتر به زمین و زیر خاک رسانیده و این همه هم رشد کرده ماششاللاه.
samii
۱۴:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
باسلام
تقریبا جالب است اماچراخبرهای جالب همه ازغرب می ایدمگردرجهان سوم خبرجالب بغیرازجنگ وقحطی چیزی نیست
دریمن درختهای بسیارعجیب وازلحاظ ظاهری بسیارشگفت انگیزی وجودداردکه چون یمن است جالب نیست وقابل ارایه نیست
خداحافظ
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خیلی خیلی زیباست
مهدی
۱۰:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
این درخت فقط یکی بعنوان پایه یا میزبان و دیگری بعنوان میهمان پرورش داده شده است و به عنوان شگفت انگیزترین درخت دنیا مشهور شده است .
ولی در کشور خودمان انسانهای خوش ذوق زیادی شاید بیشتر از 10 نوع درخت را بهم پیوند زده اند و حتی میوه های متنوع زیادی از یک درخت برداشت کرده اند . و متأسفانه اصلاً به آنها اهمیتی داده نمیشود .
لطفاً نظرم را منتشر فرمایید تا شاید مسئولان رسانه ای ما هم تجدید نظری در این رابطه فرمایند
mehrdad gole
۰۰:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
سلام خیلی جالب بود.کاش توی خونه ماهم ازاین درختها سبزمیشد.