سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار :

زوال تدریجی ماشین جنگی ـ‌ تبلیغاتی اسرائیل

برای بسیاری از خوانندگان "نیویورک تایمز" مسجل شده است که پوشش اخبار جنایات اسرائیل در غزه بصورت ابزاری حمایتی از این جنایات استفاده می شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "پارتیک کوکبرن" نوشت :  نیویورک تایمز بگونه ای اخبار حوادث در غزه را پوشش می دهد که هر کسی به وضوح می تواند جانبداری آن از تل آویو را مشاهده کند . در حالی که مقاله "ران درمر"‌سفیر اسرائیل در واشنگتن که نوشته بود : بیش از یک میلیون شهروند اسرائیلی تمام طول روز را از ترس راکت های حماس در پناهگاه ها زندگی می کنند ،‌ را منتشر نمی کند . 

درمر به قدری به بنیامین نتانیاهو نزدیک است که بسیاری در تل آویو وی را " مغز نخست وزیر" می نامند . سفیر اسرائیل در واشنگتن یکی از افرادی است که در سال 2009 پروژه هایی برای دخل و تصرف های اضافی در افکار و اذهان عمومی مردم در اروپا و آمریکا داشته است . 

به گفته وی و دیگر صاحب نظران صهیونیست لزومی وجود ندارد که حقایق در پیام هایی که به مردم داده می شود , وجود داشته باشد . در حقیقت ؛ حقایقی و واقعیت ها باید به شکل انتخابی و از پیش تعیین شده به مردم ارائه گردد . نکته ای که سالها از سوی اسرائیل اجرا می شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : دکتر لونتز , یکی از کارشناسان اسرائیلی در مطلبی در این باره می نویسد : بر اساس نظرسنجی های فراوانی که در مقیاس های گسترده انجام شده نشان میدهد که توقف و تخریب شهرک سازی های اسرائیل در بلوک غرب می تواند مقدمه ای برای پاکسازی قومی در سرزمین های اشغالی باشد .

وی در بخش دیگری این گونه می نویسد : روزگاری فرا می رسد که کودکان اسرائیلی و فلسطینی در کنار یکدیگر بازی می کنند , بزرگ می شوند و زندگی می کنند . نه این شرایط آنان را وادار به این کار کند بلکه خانواده ها به خواست خود در کنار یکدیگر زندگی می کنند . 

این نظریه از سوی این کارشناس صهیونیست اشکالات برجسته و قابل توجهی دارد . بر اساس گزارش یونیسف ,   در فاصله تنها ده روز بیش از 230 کودک فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل در نوار غزه کشته شده اند . 2 هزار تن دیگر نیز بر اثر حملات موشکی , خمپاره ای و راکتی تل آویو زخمی شده اند . 

سخنگوی کابینه تل آویو در اظهارات خود مسئولیت حملات متعدد جنگنده های این رژیم به بیمارستان سازمان ملل را رد کرده است . تبلیغات در دوران جنگ ممکن است در کوتاه مدت نتایج مطلوب و موردنظر را ایجاد کند اما با طولانی شدن مدت زمان جنگ حاصلی معکوس ایجاد می کند . 

در انتهای این مقاله آمده است : همین مسئله اکنون در غزه بوجود آمده است . حملات هوایی و زمینی اسرائیلی به بیمارستان ها , مدارس و مساجد از سوی مقامات این رژیم بعنوان منابع انبار تسلیحات حماس عنوان می شود در حالی که باگذشت زمان حقیقت و ماهیت پشت پرده این سیاست تل آویو روشن می شود . 



انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.