سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد "عريقات" ازسکوت کشورهای عربی دربرابر کشتارها درغزه

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دوحه از سکوت کشورهای عربی در برابر جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "صائب عریقات" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره سکوت جامعه جهانی در برابر کشتارها در نوار غزه گفت: جنگ غزه در واقع بخشی از توطئه ای است که بنیامین نتانیاهو آن را طراحی کرد. اجرای این توطئه از شهر الخلیل در کرانه باختری آغاز شد و سپس به بیت المقدس منتقل شد و او پس از آن حمله به نوار غزه را آغاز کرد. هدف نتانیاهو از بین بردن آشتی فلسطینی و فروپاشی دولت وفاق ملی فلسطین است. او می خواهد نوار غزه و کرانه باختری همچنان جدا از یکدیگر باقی بمانند. نتانیاهو تصمیم خود را برای ادامه ارتکاب این جنایت ها گرفته است. روشن است که نتانیاهو به عمد غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می دهد. به نظر می رسد وجدان انسانی امروز به آمریکای جنوبی و کشورهایی مانند بولیوی، شیلی، آرژانتین، برزیل و اکوادور محدود شده است. کنگره آمریکا در مقابل کمک های بیشتر نظامی به اسرائیل را تصویب کرد. این شرایط نشانه ناتوانی جهان عرب است.

"عریقات" افزود: همه یازده میلیون ملت فلسطین متحد هستند و هیچ شکاف و اختلافی در بین ما وجود ندارد. اسرائیل تشکیلات خودگران را در کرانه باختری از بین برد تا راه حل تشکیل دو کشور را از بین ببرد. وزیر امور خارجه اسرائیل با صراحت درباره لزوم کنار زدن محمود عباس سخن می گوید. دولت وحدت ملی فلسطین مسئول کرانه باختری و نوار غزه است. ارتش اسرائیل امروز خانه های بعضی از مبارزان فلسطینی را هدف قرار می دهد که در دهه های شصت و هفتاد عملیات علیه این رژیم انجام دادند. اسرائیل به زودی برای جنایت هایش در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: من می دانم که بین مصر، ترکیه و قطر کشمکش هایی وجود دارد، اما همه آنها برای متوقف کردن جنگ غزه تلاش می کنند. ما از تلاش های مصر و قطر در این باره تشکر می کنیم. من امشب با خالد مشعل دیدار خواهم کرد. ما جنگ نتانیاهو را به شکست خواهیم کشاند. بین اعضای اتحادیه عرب سندی به عنوان توافقنامه دفاع مشترک وجود دارد. آیا این ویرانیها و جنایت های گسترده در غزه باعث نمی شود جهان عرب کاری انجام دهد تا به اسرائیل بگوید کافی است؟

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.