سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت دو نامزد انتخابات رياست جمهوری افغانستان با از سرگيری بازشماری آرا

موافقت دو نامزد انتخابات رياست جمهوری افغانستان با از سرگيری بازشماری آرا موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون انتخاباتی افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد دو نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با از سرگیری بازشماری آرا موافقت کردند.

بنا بر اعلام کمیسیون انتخاباتی مستقل افغانستان ، بازشماری هشت میلیون و 100 هزار رأی اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، روز شنبه پس از بیش از یک هفته وقفه ، از سر گرفته خواهد شد. 

این منبع افزود : عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی با اصل فهرست جدید معیارهای بررسی و بازشماری آرا موافقت کرده اند.

این دو نامزد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن با یکدیگر به رقابت پرداختند ، یکدیگر را به تقلب در انتخابات متهم کرده‌اند.

به منظور کاهش تنش ها و یافتن راه حلی برای این بحران سیاسی ، 12 ژوئیه با میانجی گری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیمی بی‌سابقه مبنی بر بازشماری کامل آرا در افغانستان گرفته شد. 

این عملیات گسترده 17 ژوئیه آغاز شد ، اما  در این مدت ، چندین بار در آن وقفه ایجاد شد.
اختلاف نظر اصلی دو نامزد در مورد شیوه ابطال آرا است.

احمد یوسف نورستانی ، رئیس کمیسیون انتخاباتی مستقل افغانستان روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد : برای پیشگیری از اختلاف نظرهای دیگر ، سازمان ملل در مورد بازشماری و ابطال آرا توصیه هایی به ما کرده است.

کمیسیون انتخاباتی مستقل معیارهای پیشنهادی سازمان ملل را تصویب کرده و از روز شنبه بازشماری آرا براساس آن از سر گرفته خواهد شد.

به علاوه ، جان کوبیس نماینده سازمان ملل در افغانستان امروز پنجشنبه در مورد تأخیرهای جدید در فرایند بازبینی و بررسی آرا هشدار داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.