سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

اهدای سالانه 55 هزار واحد خون در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای سالانه 50 تا 55 هزار واحد خون در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم سلطانیان امروز اظهار داشت: سالانه بین 50 تا 55 هزار واحد خون در استان کرمانشاه اهدا می‌شود.

سلطانیان 50 درصد اهداکنندگان خون را اهداکنندگان مستمر و ثابت عنوان کرد و افزود: آقایان در طول سال می‌توانند چهار واحد و خانم‌ها سه واحد خون اهدا کنند.

وی بیشترین اهداکنندگان خون را مربوط به رده سنی بین 25 تا 40 سال برشمرد و بیان داشت: آقایان بیش از 90 درصد از اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه بیان داشت: خون اهدا شده در طول سال نیاز استان را تأمین می‌کند و حتی در مواقع بحران مازاد نیاز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی به مراجعه سالانه 65 هزار نفر برای اهدای خون در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بر روی تمام خون‌های اهدایی در هر بار اهدا، آزمایش بیماری‌های قابل انتقال خون همچون هپاتیت B، C و اچ.آی.وی و بیماری‌های مقاربتی انجام و گروه خونی آنها نیز تعیین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 98 درصد خون‌های اهدایی سالم هستند، تأکید کرد: هر خونی که یکی از بیماری‌های فوق را داشته باشد از میزان مصرف ما خارج می‌شود.

به گفته وی، در ماه رمضان به‌ دلیل روزه‌داری، ماه‌های تیر و مرداد به‌دلیل گرما و فصل زمستان به‌خاطر سرمای هوا، میزان اهدای خون به کمترین میزان خود می‌رسد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه بیشترین اهدای خون را مربوط به دو ماه اول فصل بهار دانست و افزود: مراجعه کم در برخی از ماه‌های سال موجب کاهش ذخایر خونی استان می‌شود.

این مسئول گروه خونی O مثبت را جزو بیشترین گروه خون‌های اهدایی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بیشترین نیاز خونی ما به گروه‌های منفی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمانشاه ، انتقال ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.