سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: مصر در بازکردن گذرگاه رفح و ارسال کمک‌های انسانی به غزه تعلل می‌کند

خبرگزاری رویترزدر گزارشی نوشت که روز گذشته ایران از مصر به علت تاخیر در صدور مجوز برای کمک به غزه و خارج کردن زنان و کودکان زخمی از این منطقه برای معالجه، انتقاد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: روز گذشته ایران از مصر به علت تاخیر در صدور مجوز برای کمک به غزه و خارج کردن زنان و کودکان زخمی از این منطقه برای معالجه، انتقاد کرد.
 
 
بر اساس این گزارش:در ادامه دشمنی دولت مصر با جنبش حماس در غزه، این کشور محاصره مرزهای باریکه ای که توسط اسرائیل محاصره شده را تشدید کرده است. این اقدام، به قطع تمامی مسیرها به سوی ساکنان غزه انجامیده که سه هفته است زیر بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارند.
 
تنها راه برای رساندن کمک به غزه، ایران باید کمک ها را به مصر رسانده و سپس آن را از گذرگاه مرزی رفح عبور دهد. تنها گزینه دیگر، عبور از فلسطین اشغالی است که برای ایران ممکن نیست.
 
در ادادمه این گزارش آمده است که "حسین امر‌عبداللهیان" معاون وزیر خارجه ایران گفته است که 100تن از کمک ‌های انسانی ایران برای کمک به مردم غزه در مرز‌های مصر منتظر اجازه دولت مصر برای ارسال به غزه هستند.

 وی در ادامه افزود: در روزهای گذشته ما، اطلاعات مربوط به کمک های انسان دوستانه و لیست اسامی 57 زن و کودک فلسطینی که به شدت زخمی شده و باید برای درمان به ایران منتقل شوند را به وزارت خارجه مصر و دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران داده ایم اما تاکنون مجوز پرواز صادر نشده است.
 
 امیرعبداللهیان همچنین  تاکید کرد: "این غیرقابل قبول است. امیدواریم مصر به رسالت انسانی، تاریخی، اسلامی و عربی خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بازگشایی فوری مرز رفع برای انتقال دارو و غذا عمل کرده و بیش از این در اجرای این امر تعلل نکند.
 
در همین حال وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای مدعی شده که سخنان طرف ایرانی "بی اساس است و  چراکه قاهر طبق پروتکل تصویب شده، متعهد است که انتقال کمک های ایران را آسان کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.