سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بردسکن بیشترین سطح بیمه مراتع را در خراسان رضوی دارد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: از مجموع 180 هزار هکتار مرتعی تحت پوشش بیمه در خراسان رضوی 160 هزار هکتار آن مربوط به این شهرستان است که در این زمینه مقام اول را درسطح استان داراست

جواد اقبالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: با توجه به اینکه بالغ بر 90 درصد مراتع این شهرستان بیمه است، بردسکن در کشور نیز بیشترین سطح بیمه مراتع را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مهمترین موضوع در بحث بیمه مراتع مدیریت پایداری است که در سطح مراتع توسط مرتع داران صورت گرفته و خود دامداران راغب به این مدیریت شده اند و خود را متولی واقعی مراتع می دانند و در حفاظت از آن می کوشند.
اقبالی گفت: مرتع داران هزینه برخی از نیازهای مرتع را از قبیل احداث آبشخور، خرید کپسول گاز، خرید فنس مناسب دام که از مهمترین بخشهای احیاء و اصلاح مراتع است را از محل پرداخت غرامت بیمه مراتع بدون اتکا به بخش دولتی تامین کرده اند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با اشاره به اجرای طرح قرق بان محلی در پنج سامانه ریگ سفید، محمد زورآب، شریف آباد ، علی بیگ و چشمه حاج سلیمان در مناطق عشایری این شهرستان گفت: با اجرای طرح بیمه مراتع، بهره برداران از محل پرداخت غرامت اقدام به معرفی قرق بانان محلی کرده اند.
اقبالی افزود: طرح قرق بانان محلی توسط بهره برداران هر منطقه اجرا و تمام هزینه های آن از محل غرامت بیمه پرداخت می شود.
وی از نهایی شدن غرامت بیمه مراتع به بهره برداران این شهرستان به مبلغ 200 میلیون تومان خبر داد.

//انتهای پیام ش/ن

برچسب ها: بیمه ، مرتع ، بردسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.