سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت کشاورزی از تولیدکنندگان "خرما" حمایت کند تا صادرات کاهش نیابد

راضی نوری گفت: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید تضمینی محصول خرما انجام نداده و اگر این کار صورت نگیرد جایگاه‌ صادراتی این محصول متزلزل خواهد شد.

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید تضمینی محصول خرما انجام نداده و اگر این جایگاه صورت نگیرد جایگاه صادراتی این محصول متزلزل خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌هایی که در خود کمیسیون به عنوان چالش در استان‌های تولید کننده مطرح شد عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به نقش بورس کالا برای خرید این محصول تصریح کرد: اگر این کار از سوی وزارت خانه ذی ربط پیگیری شود و مابه‌التفاوت آن از سوی دولت پرداخت شود ما شاهد رونق بازار خرما خواهیم بود.
 
نورانی با بیان این که کشورهایی از جمله عربستان و امارات تلاش‌های بسیاری برای سرمایه گذاری و ورود این محصول به بازارها انجام می‌دهند، اضافه کرد: اگر به مشکلات نخل کاران که شامل دادن تسهیلات، تأمین آب خرید تضمینی، فرآوری خرما و همچنین بسته بندی توجه شود، ما شاهد فروش خود در داخل و خارج خواهیم بود و رتبه خود را از دوم به اول ارتقاء خواهیم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.