سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب قطعنامه‌ای علیه اوباما در مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای باراک اوباما را به دلیل نقض قانون و آزادی عضو عضو طالبان از گوانتانامو بدون دادن آگاهی به نمایندگان کنگره محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آمریکایی "هیل"، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در قالب قطعنامه ای غیر الزام آور، اقدام "باراک اوباما" رئیس جمهور این کشور در آزادی 5 زندانی طالبان از زندان گوانتانامو برای معاوضه آن‌ها با "بو برگدال" نظامی آمریکایی در بند این گروه شبه نظامی در افغانستان را محکوم کرد.

 این کمیته در مجلس آمریکا تاکید کرد که اوباما قانونی را که باید بر اساس آن آزادی زندانیان گوانتانامو را 30 روز جلوتر به نمایندگان کنگره اطلاع بدهد را نقض کرده است و کنگره را در جریان نگذاشته است.

این رای گیری علیه اوباما با 34 رای مثبت و 25 رای منفی انجام شد.

 انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان آمریکا این قطعنامه را در پائیز در حالی که فقط چند هفته مانده به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره، مورد بررسی قرار دهد.

در همین حال نمایندگان دموکرات در این کمیته نیز در واکنش به این رای گیری جمهوریخواهان را به بازی سیاسی محکوم کردند. این که در شرایطی صورت می گیرد که جمهوریخواهان خود را آماده می کنند تا اواخر هفته جاری، درباره طرح اقامه دعوی علیه اوباما به دلیل سوء استفاده وی از قدرت های قانونی اش، رای گیری کنند.


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.