سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی وزیر بهداشت صورت گرفت؛

ابلاغیه‌ای مهم برای ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی "دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور"

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از  وب دا؛ سیدحسن هاشمی در این ابلاغ، روابط عمومی را دارای جایگاه راهبردی و زیربنایی و به عنوان یکی از مباني توسعه سازماني دانسته و خاطرنشان کرده است: روابط عمومی ها نقش بی بدیل و سازنده ای در تبیین و انعکاس دیدگاه ها و انتظارات حوزه های اجرایی به مخاطبین دارند.
بنابراین گزارش متن کامل این دستورالعمل که به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، به شرح زیر است:
 
 
رييس / سرپرست محترم دانشگاه/ دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني

باسلام
نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یكی از مبانی توسعه سازمانی و نقش بی‌بدیل و سازنده آن در تبیین وانعکاس دیدگاه‌ها و انتظارات حوزه‌های اجرایی به مخاطبین ، ضرورت دارد کلیه دانشگاه‌ها‌و دانشكده‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی، با استناد به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام مقتضی معمول نمایند:

1) تشكیل شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشکده، متشكل از افراد صاحب­نظر در حوزه ارتباطات و با دبیری مدیر روابط عمومی دانشگاه/ دانشکده به منظور تدوین استراتژی­ ارتباطی و ایجاد انسجام و وحدت­رویه در فعالیت‌های اطلاع‌رسانی.
2)    انتصاب مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشكده‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی براساس تخصص، تعهد، خلاقیت و نوآوری و از میان افراد با صلاحیت‌های علمی و آشنا به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و حتی‌الامكان دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی و با اطلاع مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع.

3)   عضویت مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه/ دانشكده و حضور در جلسات هیات رئیسه با توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی در حوزه سیاستگذاری به عنوان مشاور امین دستگاه‌های اجرایی.

4)مدیریت و انجام تمام فعالیت‌های مربوط به ارتباطات و انتشارات درحوزه اطلاع رسانی، از جمله پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الكترونیك توسط مدیریت روابط عمومی

5) به كارگیری نیروی انسانی ماهر، متخصص، كارآفرین و خلاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی.

6)تدوین و ارایه برنامه جامع اطلاع‌رسانی دانشگاه/ دانشكده با تعیین اعتبارات مورد نیاز برای تصویب در شورای اطلاع‌رسانی كه پس از تائید هیأت رئیسه و تأمین اعتبارات مربوطه لازم‌الاجرا خواهد بود.

7)تقویت جایگاه مدیریت روابط عمومی در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوی كه مدیریت روابط عمومی به عنوان حوزه مستقل، زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه/ دانشكده انجام وظیفه نماید.
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و مفاد آیین‌نامه های پیوست (موضوع تصویب نامه های شماره 65354/ت37374هـ مورخ 27/4/1386 هیأت محترم وزیران و اصلاحیه آن به شماره 10240/ت45794هـ مورخ 26/1/1391) بر عهده مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی خواهد بود.
 
                                                              دکتر سیدحسن هاشمی
                                                                          وزیر

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.