سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

بازار فرش کشور راکد شده است

عضو انجمن فرش ایران گفت: بازار فرش کشور در یکی دو دهه اخیر یکی از بحرانی ترین سال های خود را تجربه می کند و بازار صنعت فرش امسال به شدت راکد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عبدالله احراری، اظهار کرد: سیاست های انقباضی دولت که سبب کاهش قدرت خرید مردم شده، رغبت به خرید فرش را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که گردش نقدینگی مردم کم شده مردم کمتر درآمد خود را صرف کالایی همچون فرش می کنند.

عضو انجمن فرش ایران اظهار کرد: الگوی مصرف در بازار داخل تغییر کرده ‌به طوری که پیش از این به ازای هر واحد عرضه و فروش فرش یک مبل فروشی بود هم اکنون این نسبت عکس شده است.

احراری افزود: البته صنعت فرش ما در بازار خارجی نیز مورد استقبال قرار نگرفته است تحریم هایی که بر ما تحمیل شده فروش فرش در بازارهای خارجی رامحدود کرده و نیز انتقال پول و وجه مشکل شده است.

این پژوهشگر فرش گفت: پیش از این کشورهای اروپایی همچون سوئد، آلمان و نروژ خریداران خوبی برای فرش تولیدی ما بودند اما سه چهار سال اخیر این بازارها از دست رفته و تنها کشور آلمان تا حدی جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی توضیح داد: تعرفه های سنگین وارداتی که از طرف امریکا برای فرش ایران اعمال شده ورود این کالا را حتی از طریق کشورهای دبی ژاپن و بیروت محدود و بسته کرده است.

عضو انجمن فرش ایران گفت: به علت هزینه های بالای دستمزد بافت و تولید فرش در داخل برخی از کارفرمایان بافت فرش های خود را به کشورهای همسایه واگذار کرده اند.

احراری با بیان اینکه این امر در استان خراسان رضوی بیشتر مشاهده می شود اظهار کرد: تولیدکنندگان فرش مواد اولیه را تامین و به بافندگان فرش در کشورهای افغانستان، پاکستان و تاجیکستان می دهند تا پس از تولید در کشور عرضه شود.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بجنورد ، فرش ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.